Vi fik åbne op væggen for at trække el og så, at det var gipsplader med sort bagside, som typ plast.
Huset er bygget 76.
Når jeg har kigget på forskellige sider så, hvis jeg har forstået det korrekt, så efter isolering skal der være dampspærre og så gips?
Er det i stedet for dampspærre for der findes ingen.
Når jeg talte med en tømrer så sagde han, at det ikke er dampspærre på isoleringen.
Så hvordan skal man gå til værks her når man skal sætte gips op igen?
Ja
du får sætte dit aldersbestandig plast når du gipser
Skal det ikke være visse centimeter til alle huller, typisk 30 cm over. For de. Går jo ikke. Eller er det nok man stopper lidt ind under det gamle gips?
Ja, hvis det er skarvet på reglen
eller om det går at tape skarven [link]
Ved ikke helt hvordan man skal kunne tape på bagsiden.
Tænker.. De har sat gipsplader med plast på bagsiden. Altså som sidder fast på gipspladen. Altså er der ingen plast i skarven mellem gipspladerne. Så måske er det nok at tape ny gips og sætte på?
Ja om det bliver skarvet på reglen
eller om det går at tape skarven [link]
Nej! Nej! Denne blå tape er totalt værdiløs. Jeg har haft flere ruller, der knapt klæber sig fast på ny plastik, endnu mindre på andre overflader. Dog er deres grønne tape i samme afdeling suveræn. For 120-130 kr er den prisværd.
Nej! Nej! Denne blå tape er totalt værdiløs. Jeg har oplevet flere ruller, der knap klæber på ny plast, endnu mindre på andre overflader. Dog er deres grønne tape i samme afdeling suveræn. For 120-130 kr er den prisværdig.
Edit : denne er meget bedre.
[link]
Tak for tipset
Men hvordan skal jeg tape dette fast? På bagsiden af gipspladen eller på reglarne og bare trække ned (skal save åbningen mere lige). Der bliver jo en samling uanset hvad.
Jeg tænkte nok, at man skulle tape et stykke dampspærreplast og derefter sætte en plade på på almindelig vis. Det er nemmest, hvis du har adgang til lægterne, men ellers kan du skrue fast et stykke krydsfiner i den eksisterende gipsplade og lade det stikke ud i hullet for at fastgøre det nye stykke og plasten i.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.