Skal sætte nogle trefase CEE/Schukoudtag op i garagen og købte skruveankre fra Biltema, M4x41 mm skrue, med anker til enkelgips.
Føles jo som om målene er helt forkerte og at de passer bedre til 6mm væg end 13mm enkelgips?

Jeg troede jo at den skal ekspandere INDEN I væggen, så som på billedet. Ikke ekspandere MIDT I GIPSEN?
Altså der burde være typisk 10 mm mellem det ekspanderede anker og hovedet på ankeret.
Træstykket den sidder i er ca 3 mm.
Metalpløkker til enkelgips, med en pløk monteret i et træstykke. Pløkken ser ud til at ekspandere uden for væggen.

Jeg købte sådan nogle her også, måske skal bruge sådan nogle i stedet?
Vil jo at 3faseudtaget sidder fast i væggen.
Skruv og gipsekspansionsanker fra Biltema, M4x41 mm, ved siden af hinanden. Skruen er gylden, og anchoret er gråt og spiralformet.

4E har en gripvidde på 5-10mm helt ifølge specifikationerne på Feltemas hjemmeside så du har fået det du har købt:o

Et tip - Monter stikkontakten på en træplade så har du plads til flere gipsankre hvis du vil have en rigtig solid fastgørelse.

Senest redigeret:
Har jeg købt forkert?
Så er den vel ikke til enkelgips i så fald?

Ja, jeg har købt forkert.
Burde have anskaffet sådan her i stedet!
Fandt den i væggen et sted, virker jo fantastisk!
Virker ikke så let at få fat i, hvis man ikke bryder sig om at betale 14 kr/stk.
Miniplugg fra Norwesco, zinkbelagt med savtænder og fødegang. Instruktioner viser skruen i gipsplader og hammer til fastgørelse.

E-nummer E1509111

Findes på Jula. 10 stk 39,90...Ikke topkvalitet men fungerer godt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.