Hej, nybegynder spørgsmål igen.. Jeg skal sætte gips i mit garagetag, nu sidder der 22mm fer og not panel (hedder det vel?)som er sømmet i spærerne, kan jeg skrue gipsen direkte i dem eller skal jeg lægge noget kraftigere over disse?

Tak på forhånd!

S
Du siger 22, normalt i loftet er det kun 12,5 mm panel. Nu er det groft.
Skruer du tæt, går det godt. Normalt sættes gips på reglar 60 C/C på væg og i loft 30 C/C.
Der bliver mange skruer op igennem, så pas på ikke at gøre dig selv ondt, hvis du kryber ovenpå.
Skruen skal gå igennem for at bide godt.

okay tak! ja lige præcis det kunne blive dumt med skruerne der stikker op. men jeg tænkte bare at lægge vindpap under isoleringen mod tagpanelet og ikke dampspærre, så det gør måske ikke så meget at der bliver huller i vindspærrepapir. Den behøves måske ikke rigtig alligevel egentlig.

S
At der kommer nogle små huller i vindpappen har ingen betydning, det var dine knæ jeg tænkte på.

Aa lige præcis forstår det :-) men nu er pappen lagt og isoleret færdigt oppe på, så må jeg bygge en gangbro på loftet hvis jeg har brug for at være der, tak for hjælpen! :-)

Brug 30-35mm skrue. Der er ingen grund til, at skruen går igennem. Bider jo ikke så godt i luft

S skutten11 sagde:
Du siger 22, normalt i loft er kun 12,5 mm panel. Nu er det groft.
Skruer du tæt går det godt, normalt sættes gips på reglar 60 C/C på væg og i loft 30 C/C.
Det bliver mange skruer op igennem, så pas på, at du ikke gør dig selv ondt, hvis du kravler ovenpå.
Skruen skal gå igennem for at bide godt.
Hvilken 12,5 mm panel er almindelig i garageloft? Link gerne. TS du har sandsynligvis råspont i loftet. Så det er bare at skrue gipsen direkte på denne.

S
Har ikke sagt bu eller bæ om tagmaterialet, normalt med 12,5mm panel i taget, men TS siger, at han har 22 der, og mit svar var, skru direkte i taget, og det tog han til sig
Så det er vel ingen problemer eller andet for gipsen der, hvad jeg forstår

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.