I en ny skillevæg forberedte jeg mig på at montere en dør. Væggen er opbygget med 45x70 regler, og derefter er der monteret OSB og gips. Pladerne sidder kant til kant med stolperne i dørhullet.
Nu har vi besluttet, at vi ikke monterer en dør, og hullet skal lukkes til.
Hvis jeg blot opbygger i hullet, monterer plader osv. og spartler + limer papirstrimmel i samlingen mellem gipspladerne, vil det så holde, eller kommer der revner?
Det er jo muligt at tage lidt ud af de allerede monterede gipsplader, så pladen, der dækker dørhullet, ligger overlap og også fastgøres til væggens osb. Er dette besværet værd, eller måske nødvendigt for at undgå revner i væggen? Væggen skal males, ikke tapetseres.
Nu har vi besluttet, at vi ikke monterer en dør, og hullet skal lukkes til.
Hvis jeg blot opbygger i hullet, monterer plader osv. og spartler + limer papirstrimmel i samlingen mellem gipspladerne, vil det så holde, eller kommer der revner?
Det er jo muligt at tage lidt ud af de allerede monterede gipsplader, så pladen, der dækker dørhullet, ligger overlap og også fastgøres til væggens osb. Er dette besværet værd, eller måske nødvendigt for at undgå revner i væggen? Væggen skal males, ikke tapetseres.
Ja, netop, det regner jeg også med at gøre, hvor jeg ikke allerede har en skrå kant. Ellers bliver der jo let en lille bule på væggen....NiclasR sagde:
Eftersom du har OSB under så er det jo enkelt at få det overlappende. Det er puslespil med at få overfladerne i samme højde, så det ikke ses i visse belysninger, overlappende plader letter dette enormt.
/Kent
/Kent
Klik her for at svare