Hej
Snedkeren købte disse gips. To forskellige modeller, begge 12mm tykke.
Ser forskellige ud & er forskellige størrelser.
Hvilken er tænkt til væg & hvilken til loft?

• Gipsplader af to typer, 12mm tykke, stablet ved siden af en sav og en forlængerledning i et rum under renovering.
P
J jamaica sagde:
Hej
Snedkeren købte disse gips. To forskellige modeller, begge 12mm tykke.
Ser forskellige ud & er forskellige størrelser.
Hvilken er tænkt til væg & hvilken til loft?
Er det 900mm brede og 1200mm Brede?

Rejäl sagde:
Er de 900mm brede og 1200mm Brede?
Ja det stemmer

P
J jamaica sagde:
Ja det stämmer
Så er det måske så, at de vil arbejde med 900mm gipsen i loftet og den brede på væggen afhængigt af, hvordan det er reglet c/c mæssigt. Der er ingen forskel for væggen i sig selv, men mere arbejdsmiljømæssige aspekter..

Så du kan sove roligt😉

Rejäl sagde:
Då er det måske sådan, at de vil arbejde med 900mm gipsen i loftet og den brede på væggen afhængig af, hvordan det er reglet c/c-mæssigt. Det er ingen forskel for væggen i sig selv, men mere arbejdsmiljømæssige aspekter..

Så du kan sove roligt😉
Hehe tak
Jeg er ikke urolig på den måde, snedkeren har gjort sit, og jeg skal afslutte det selv. Så jeg var lidt usikker over, om der var en tanke bag, og det var der jo. Tak!

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
J jamaica sagde:
Hehe tak
Er ikke bekymret på den måde, men tømreren har gjort sit, og jeg skal færdiggøre selv. Så jeg var lidt usikker over dem, om der var en tanke bagved, og det var der jo. Tak!
Generelt så anvendes 900mm gips til oprejsninger om 300 c/c eller 450 c/c
1200 mm gips til 600 c/c samt at den går og bruge til 300 c/c ydervæggen du har med osb kan du bruge hvilken som, tænk på at forskyde samlingerne på osb og gips så at begge samlinger ikke flugter med hinanden..

• Synes
jamaica
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Generelt så anvendes 900mm gips til opreguleringer om 300 c/c eller 450 c/c
1200 mm gips til 600 c/c samt at den går o anvende til 300 c/c ydervæggen du har med osb kan du anvende hvilken som, tænk på at forskyde samlingerne på osb og gips så begge samlinger ikke flugter med hinanden..
Ok så er jeg med! Tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.