Gips giver en meget glattere væg, som ikke lever med fugtigheden, dvs. er død. Risikoen findes med spånplader, at tapetet revner. På den anden side kan du lettere fastgøre malerier i spånplade. Tidligere var spånplader ikke så sunde, da de afgav dampe fra lim, sk emissioner. Nu er det en mere sund lim, der anvendes, så problemet er mindre.
Selv bruger jeg gerne råspont og gips.
Selv bruger jeg gerne råspont og gips.
Har rene spånpladevægge efter anbefalinger fra daværende tømrer. Bliver sandsynligvis gips over ved næste renovering. Et H-E at få pæne og holdbare samlinger. Især hvis man skal male væggene....
Sidder og leder lidt efter information om netop spånpladevægge og fandt denne tråd.
Skal sætte 18mm spånplader i loftet i soveværelset og undrer om jeg skal lime glasfibervæv (glat) i hele loftet, inden jeg maler, for at undgå loftrevner, eller om det er nok med væv over samlingerne?
Væggene med samme 18mm spånplade skal tapetseres...hvad kræves der der?
Er det umuligt at få det godt uden gips udenpå?
Skal sætte 18mm spånplader i loftet i soveværelset og undrer om jeg skal lime glasfibervæv (glat) i hele loftet, inden jeg maler, for at undgå loftrevner, eller om det er nok med væv over samlingerne?
Væggene med samme 18mm spånplade skal tapetseres...hvad kræves der der?
Er det umuligt at få det godt uden gips udenpå?
Klik her for at svare