Skal renovere gæstetoilettet og vil gerne have lidt bedre lydisolering også.
Væggene er af en slags masonit-lignende plade med papirregler (minder om en indvendig dør) og ingen isolering.
Er det værd at skifte masoniten ud med gips og sætte lidt isolering ind, eller burde det være nok at skrue gips direkte på masoniten?
Hvis det er netop lydisolering, du er ude efter, bør du nok isolere inde i væggen. Er det mere almen opfriskning, kan det vel være nok med gips eller anden overfladerenovering.
Kommer an på hvor meget plads du vil ofre.
Lydisolering bliver bedre jo tungere væggen er. Dobbelt gipsplader gør det betydeligt mere stille, og hvis du har plads er det lettere, end at rive den eksisterende vægkonstruktion ned.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.