Hej,
Jeg har en tapetseret gipsvæg og skal have tv'et op på den, men vil jo selvfølgelig ikke have synlige kabler, så jeg tænkte at fræse kanaler i gipsen og senere sætte nye over det.
Er det bare at skrue de nye plader fast på de gamle med almindelige gipsskruer, eller er der brug for noget andet??
Tak så meget
Jeg har en tapetseret gipsvæg og skal have tv'et op på den, men vil jo selvfølgelig ikke have synlige kabler, så jeg tænkte at fræse kanaler i gipsen og senere sætte nye over det.
Er det bare at skrue de nye plader fast på de gamle med almindelige gipsskruer, eller er der brug for noget andet??
Tak så meget
du må jo have dobbelt så lange skruer, så du kommer igennem og kan bide i reglerne/pladerne
Jeg ville nok fjerne den gips, du har, fordi du har brug for at sætte op kortlingar præcis som ByggaNytt siger. Så har du problemet med stikkontakter, vindueslister, dørlister, loftliste og gulvlist mod de tilstødende vægge. Hvordan havde du tænkt dig at fastgøre TV-holderen? Der bliver mange spørgsmål.
Hvis det er en væg uden vinduer og døre, må det enkleste være, som evoline foreslår, at fræse rør ind for kabler og så gipse et nyt lag. Skær en firkant ud i gipsen og skru et stykke krydsfiner fast for at montere TV'et på (fastgjort i reglarne). De nye gipsplader skrues med 41mm gipsskruer i reglarne.
Hvis det er en væg uden vinduer og døre, og der er plads, ville jeg have lavet en ny væg udenpå. Masser af plads til rør og fastgørelsespunkter for alt, du kunne tænkes at ville skjule i væggen.
Væggen er uden vinduer og alt andet.
Tænkte at hænge tv'et (11kg) op som vanligt gennem dobbelt-gipsen og ind i reglarne.
Tænkt at fræse inder-gipsen og trække antenne og strøm-kontakt i det, så have den nye gips over det og op med nye udtag for antenne og strøm på den nye gips.
Tænkte at hænge tv'et (11kg) op som vanligt gennem dobbelt-gipsen og ind i reglarne.
Tænkt at fræse inder-gipsen og trække antenne og strøm-kontakt i det, så have den nye gips over det og op med nye udtag for antenne og strøm på den nye gips.
Det jeg har gjort i alle mine installationer er at tage dosfrasen og bore et hul, som skjules af fjernsynet. Skal du have TV-bænk i underkanten, så bruger du også dosfrasen der.
Ellers kan du lodde oppefra med en lille søm/skru i snor, bore det nødvendige hul, så kontakterne går igennem, lodde på indersiden, fange søm/skru med magnetisk skruetrækker el. lign. og trække kablerne igennem.
Har du isolering i væggen bliver det jo lidt mere tricky iofs.
Har gjort dette et antal gange med meget gode resultater.
Held og lykke!
Ellers kan du lodde oppefra med en lille søm/skru i snor, bore det nødvendige hul, så kontakterne går igennem, lodde på indersiden, fange søm/skru med magnetisk skruetrækker el. lign. og trække kablerne igennem.
Har du isolering i væggen bliver det jo lidt mere tricky iofs.
Har gjort dette et antal gange med meget gode resultater.
Held og lykke!
Klik her for at svare