Hej, hvordan ville I, der kan dette, have gjort med min væg? Det er en letbeton væg, der fra starten er tapetseret, jeg har sat gips på trævæggene rundt omkring og har denne væg tilbage. Har læst her, at man kan lime gips på betonvægge, er der risiko for, at pladerne vil løsne sig, hvis limen til "tapetet" slipper, som det kan ske, hvis man maler på tapeter fx? Det er ikke så let at rive tapetet bort med hånden. Eller måske findes der en mere hensigtsmæssig måde at gøre det på? Forsøge at rive alt ned og spartle, så det bliver jævnt? Hvordan ville I have gjort?
Og så som det ses nederst til højre, skal jeg indfælle en stikkontakt samt en slange der, hvordan fastgør man dem? Bruger man mørtel, eller kan man lime med noget godt lim?
Al hjælp værdsættes, mvh en glad hjemmefutter
Hej, hvordan ville I, der kender dette, have gjort med min væg? Det er en letbetonvæg, der fra starten er tapetseret, jeg har sat gips på trævæggene rundt om og har denne væg tilbage. Jeg læste her, at man kan lime gips på betonvægge, er der en risiko for, at pladerne vil slippe, hvis limet til "tapeten" slipper, som det kan ske, hvis man maler på tapeter f.eks.? Det er ikke så let at rive tapeten ned med håndkraft. Eller måske findes der en smidigere metode at gøre det på? Forsøge at rive alt ned og spartle så det bliver jævnt? Hvordan ville I have gjort det?
Og så, som det ses nederst til højre, skal jeg indbygge en stikkontakt samt en slange der, hvordan får man dem fast? Bruger man mørtel, eller kan man lime med noget godt lim?
Al hjælp værdsættes, mvh en glad gør-det-selv'er [billede]
Er lave rammeværk og gipse en mulighed? Ellers er renoveringstapet et godt alternativ.
Trækker jo en del med sig at skulle regle op med tanke på både radiatorer og vinduer på den der væg. Jeg ville nok have forsøgt at pudse/spartle det jævnt. Dåsen kan du fastgøre med hvad du har ved hånden, mørtel eller lim fungerer udmærket.
Slog mig lige, at du skrev letbeton, og givet hullet til dåsen ser det jo ud til at være en form for blåbeton. Det kan du skrue fast pladerne i uden problemer, vælg bare lidt længere skruer.
Skulle forsøgt at jævne det værste, måske grovspartlet lidt og derefter sat en renoveringstapet.
Skal man sætte noget på væggen, så er det vel muligvis en masonit (ca. 3mm, men organisk materiale) eller renoveringsgips (6-7mm). Ville absolut ikke have reglet op væggen, mere besværligt end at spartle og slibe med tanke på element med mere.
Slog mig just at du skrev letbeton og givet hullet for dosen ser det jo ud til at være en form for blåbeton. Det kan du skrue fast pladerne i uden problem, vælg lidt længere skrue bare.
Præcis, det er blåbeton. Men det er pudset med en form for mørtel typ 3cm. Findes der skrue som kan gå igennem det med uden at for bore?
Ville have forsøgt at jævne det værste ud, måske grovspartlet lidt og derefter sat en renoveringstapet op.
Hvis man skal sætte noget på væggen, så er det vel muligvis en masonit (ca. 3mm, men organisk materiale) eller renoveringsgips (6-7mm). Ville absolut ikke have opbygget væggen med lægter, mere besværligt end at spartle og slibe i betragtning af radiatorer og så videre.
Har aldrig brugt renoveringstapet, er det bare som at tapetsere? Hvordan bliver det, hvis man maler på det bagefter? Er der risiko for, at man ser samlingerne mellem banerne?
Har aldrig använt renoveringstapet, er det bare som at tapetsere? Hvordan bliver det, hvis man maler på det bagefter? Er der risiko for, at man ser samlingerne mellem banerne?
Det er som en tykk pap.
Har ikke malet ovenpå, kun tapetseret. Kan forestille mig, at man ser samlingen mellem to tapeter, hvis man kigger nøje.