Hej alle
Jeg vil sætte gipsvæg mod vores kældervæg.
Væggen er af isoblok, pudset på begge sider, & med dræningsplader på ydersiden.
Så ingen fugt bør kunne trænge igennem, synes jeg.
Synes I, jeg burde have et luftspalte alligevel mellem mur & gips? Hvis muligt vil jeg undgå det for at spare plads.
Jeg overvejer, om man kan sætte et underlagspap mellem muren & gipsen uden luft.
Synspunkter?
 
Jeg havde pladeafstivet med 45 mm uden isolering.
 
Tak Anders.
Jeg satte inderpanel mod muren i et andet rum. Der brugte jeg 30mm træ som lægter, hvor jeg havde hæftet underlagspaps-strimler bagved.
Men i dette rum vil jeg virkelig gerne spare plads, & vil helst ikke pudse.
 
Luftspalte, alternativt cementplader osv. Vi valgte at sætte multipor i stedet. Så fik vi også en isoleret og varm væg. Virkelig tilfredse.
 
Ingen der ved om underlagspapp + gips ville fungere direkte mod muren?
 
människa människa sagde:
Ingen der ved om underlagspapp + gips ville fungere direkte mod muren?
Hvordan vil du fastgøre pladerne på væggen, når de skal skrues ret tæt?
 
A AndersS sagde:
Hvordan vil du fastgøre pladerne på væggen, da de skal skrues ret tæt?
Da jeg lavede badeværelset, fastgjorde jeg Jackons vådrumsplader direkte på muren med deres "slagdymlinger", som forbores og slås ind. Det er næsten som en stor ekspansionssøm med stort fladt hoved.
Jeg tænkte, at de måske også fungerer på gips, hvis man er meget forsigtig.
 
....men isoblokkene er vel tætte i denne henseende?

I så fald limer man vel gipspladerne op? Findes der mørtel til det, eller så bruger man pudsemørtel, som er klistret....

Måske en samtale til producenten af isoblokkene for at verificere, at det ikke er en dum idé at springe luftspalten over?
 
Ja, jeg mener det. Grundningspuds på begge sider desuden, & dræningsplader på ydersiden
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.