Hej!
Står her med en revet væg lige under en bjælke. For at få loftet jævnt, har jeg brug for at bygge det op. Min plan er gipsmørtel efterfulgt af spartelmasse og derefter maling. Har gjort det andre steder med succes. Har dog to overvejelser.

1. Vil det hæfte på stålbjælken? Hvis ikke, er det nok med primer, eller hvordan skal jeg gøre for at få det til at hæfte. Jeg er glade amatør, og byggemarkedet kunne ikke hjælpe mig.
2. Jeg er usikker (og kan ikke måle lige nu) men det KAN være, at jeg har brug for at bygge mere end de 60mm produktet kan klare. Betyder det, at jeg kan lægge tykkere, bare det får lov at hærde imellem, eller behøver jeg armering i så fald? Hvordan plejer man at armerer sådanne små arbejde indendørs? En eller anden variant af hønsenet, som jeg fæster ind i materialet på siderne? Og nu afslører jeg virkelig min uvidenhed: sætter man nettet og forsøger at "presse op" mørtel indenfor det, eller sætter man lidt mørtel og monterer nettet bagefter? Jeg mislykkes med at google det.

Eller findes der lettere/bedre alternativer?

/Erik
Væg under en stålbjælke med puds og gips mørtel synlig. To metalstænger støtter strukturen, der vises ubehandlet og delvist færdiggjort vægbeklædning. Revne vægge under en stålbjælke, omgivet af murværk og puds, understøttet af metalstænger til renovering. Blottet murværk under en stålbjælke med ujævn overflade og delvist revnet hjørne, ses i relation til et renoveringsprojekt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.