Tre rum skal blive til ét. Lofterne i de tre rum har i dag planetsparklet tretex, masonite og loftplader af tretex, altså forskellig højde, så alt skal ned. Ovenover det eksisterende loft er der træ, forskallet. Vil erstatte tretex og masonite med gips, renoverings- eller almindelig. Hvad er bedst?
Kan gipsen sættes direkte i trætaket, eller kan der opstå problemer som f.eks. at det bliver for tæt eller andre problemer?
/Bosse

Brug rigtig taggips. Det kan du skrue i trætaket ja. Lej en pladeløfter så sparer du mange bekymringer.
Om det bliver for tæt eller utæt afhænger helt af, hvad der er ovenover. En etage mere? Skal ikke være noget problem. Kolde loft? Sæt byggplast først.

Ovenfor rummet er loftet. Isoleret med kutterspån. Antager, at det betyder, at jeg skal have plastik i loftet og derefter gips. Vil jo ikke skabe nogen kondens eller skimmelkonstruktion.
/Bosse

Plast kun hvis det er vådrum (badeværelse/bryggers). Jeg antager, at resten af huset ikke har plast i loft og vægge?

H
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Plasta kun hvis det er vådrum (badrum/vaskerum). Jeg antager, at resten af huset ikke har plast i loft og vægge?
han skal IKKE plaste

H
H hul sagde:
han ska INTE plasta
Dagens moderne tætningslag af plastmåtte eller tætningsfolie har ofte tilstrækkeligt højt dampgennemgangsmodstand, så dampspærren, plastfolien som skal beskytte bygningsstammen og isoleringen, uden ulempe kan/skal forblive.

Hvornår har man tætningslag i taget?

• Synes
1
  • Laddar…
H
Maxwells demon TotalControl sagde:
Hvornår har man vandtætningslag i taget?
good point

H
henke_benke sagde:
good point
i en villa har man jo iof altid tætningslag i taget (i princippet)

altså plast

Senest redigeret:
Er det kutterspån så skal du ikke plastre, nej. Kutterspån ånder fugten ud.

H
H hul sagde:
i en villa har man jo iof altid tætningslag i tag (i princippet)

altså plast
ork at holde dig

Som du ser @Bosse#3617 - plastens være eller ikke være er ikke helt ukontroversiel... (Jeg tilhører selv skeptikerne men det kan vi tage en anden gang...)
Situationen lige nu er vel, at man skal have plast, hvis man har f.eks. glas- eller stenuldisolering på det kolde loft, men ikke hvis man har f.eks. spån eller papirisolering.

H
ricebridge ricebridge sagde:
Som du ser @Bosse#3617 - plastens være eller ikke være er ikke helt ukontroversielt... (Jeg tilhører selv skeptikerne men det kan vi tage en anden gang...)
Situationen lige nu er vel, at man skal have plast, hvis man har f.eks. glas- eller stenuldsisolering på det kolde loft, men ikke hvis man har f.eks. spån eller løsuld af papir.
finns annan plast att montera når det er løsuld af papir. så plasten findes der altid

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.