Hej,
jeg skal sætte gips i et loft, som jeg har sænket nogle cm. Hvilken cc-afstand anbefales? Jeg tolkede monteringsvejledningen som at 30 er det, der gælder, eller er det overdrevet tæt?

Hvordan "plejer" man at gøre med den afskårne langside på gipspladerne, der ender mod en væg? Fjerner man den for at slippe for at spartle op, eller lader man den være og spartler? I tidligere lofter har jeg spartlet, og det er gået godt...

• Synes
Ola Svensson
  • Laddar…
Hej! det er cc 300mm som gælder, ellers kan det se "bølget" ud. Hvorvidt du skal skære siden bort eller ej, afhænger af hvordan den passer i loftet osv. det har ingen betydning for slutresultatet. Det er nemmest, hvis du har mulighed for at gøre det, så slipper du for at spartle så meget :)

/F

Mikael_L
Jeg kapper fasen væk på alle plader, der grænser op til ny overflade (dvs loft eller vægvinkel), hvis det bare er muligt.
Og grunden til det er altså at undgå det besværlige spartelarbejde i hjørnerne.

Ja, og derfor er det jo også værd at være ekstra omhyggelig med skæringen af pladen også.

Senest redigeret:
  • Synes
Din sko
  • Laddar…
Skær 300 mm af, så passer det med glesen.

Paul-Staffanstorp
nimhed sagde:
Skær 300mm af, så passer det med lægterne.
Hvad mener du nu... ? :rolleyes:

Det er vel nok at tage 50mm af og forskyde lægterne... :blushing:

Paul-Staffanstorp sagde:
Hvad mener du nu... ? :rolleyes:

Det er vel nok at fjerne 50mm og forskyde opløsningen... :blushing:
Selvfølgelig, jeg gik og tænkte på at det skulle genbruges en gammel gles. Sætter man ny så bliver det jo som du siger.

og er det ikke sådan, at hvis man sparer 300cc, så behøver man ikke sætte kortlingar i den korte ende mod væggen?

jo, det bør man nok. Enklere er dog at sætte en plåtvinkel! /F

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.