Goddag allesammen!
Natten mellem søndag og mandag fik jeg 10 cm vand ind i kælderen. alt blev i princinp druknet. halve kælderen er almindeligt betongulv den anden halve(gillerstue) trægulv. Huset er bygget i 70'erne d.v.s man har lagt direkte på betonpladen reglar af almindeligt træ, imellem isolering, plast og trægulv. :S i væggene er der også træreglar og gips.
Nu vil jeg gerne gøre det rigtigt fra starten, jeg tænker på at skifte til celleplast samt klinker på gulvet og metal eller plast reglar i væggene og isolere med celleplast og afslutte med en meneritskive. i.a. f op til 30 eventuelt 50 cm fra gulvet.
Er der nogen, der tror på denne løsning for fremtidige oversvømmelser.
Taknemmelig for meninger.

pudse vægge, lægge klinkegulv med 10cm sokkel af klinker .... kommer næste oversvømmelse, så tørrer det hurtigt og uden behov for sanering :). man isolerer kældervægge som alle andre vægge ---fra ydersiden.

jeg har dræneret hele huset for 6 år siden og i forbindelse med det blev der brugt cellplast ret tykke, husker ikke hvilken tykkelse. nu når jeg river, finder jeg isolering i væggene.
Tak

Så godt, så er væggene allerede isolerede det rigtige sted (dvs. på ydersiden). Enig med Gaia - bare puds på væggene og klinker på gulvet, så er du sikker til næste oversvømmelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.