Hej.
Vi skal påbegynde renovering af denne stenbelægning og stentrappe, da denne konstruktion har gjort, at den liggende facade bag stenbelægningen og stenpladerne er rådnet. Der er nu altan på begge sider af stenbelægningen, og den skal også løsnes og muligvis bygges om, så den ikke fæster til facaden. Det ser ud til at være en slags betonplade/betonsål under stenbelægningen!
Har I nogle tips og idéer til, hvordan vi kan gendanne dette uden at facaden, som skal udskiftes, bliver beskadiget igen? (stenplader og sten trappe skal væk) Men er det muligt at gøre noget fornuftigt uden at bryde betonpladen under stenbelægningen?
Jeg søger forslag til en ny trappe og hvad vi kan gøre med området, hvor sten trapperne er i øjeblikket.
Vi skal påbegynde renovering af denne stenbelægning og stentrappe, da denne konstruktion har gjort, at den liggende facade bag stenbelægningen og stenpladerne er rådnet. Der er nu altan på begge sider af stenbelægningen, og den skal også løsnes og muligvis bygges om, så den ikke fæster til facaden. Det ser ud til at være en slags betonplade/betonsål under stenbelægningen!
Har I nogle tips og idéer til, hvordan vi kan gendanne dette uden at facaden, som skal udskiftes, bliver beskadiget igen? (stenplader og sten trappe skal væk) Men er det muligt at gøre noget fornuftigt uden at bryde betonpladen under stenbelægningen?
Jeg søger forslag til en ny trappe og hvad vi kan gøre med området, hvor sten trapperne er i øjeblikket.
Senest redigeret:
Sådan ser det jo ud nu bag vores trappe. Kan vi måske sætte det, du foreslår, her i stedet, så det samme problem ikke bliver en realitet igen? Vi tænker, at trappen absolut ikke må fastgøres tilbage i facaden igen, men skal ligge frit. (betonblok)J Johanna Carlsson1 sagde:
Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår problemet. Ud fra det jeg ser på billederne, ser det ud som om betonblokken ligger mod betonsålen på huset, hvilket i sig selv ikke er et problem. Så hvis problemet er, at træfacaden, der ligger i klemme mellem plader, beton og stentrappen, rådner, er det nemmeste simpelthen at fjerne alt organisk materiale og erstatte det med uorganisk. Så længe der er plads til at få en sokkelplade nede mellem trappen og regelsættet, efter at facaden er kappet og fjernet, skulle det være i orden.
Ja okay, jeg tror grunden til, at du ikke forstår, er, fordi det føles uklart for os, om sålen ligger mod facaden eller ej i øjeblikket, da dele af facaden er rådnet væk. Det, vi bekymrer os mest om, er at skulle bryde betonsålen væk, for hvad sker der så med alt det vand osv., der løber her, og det bliver ligesom så et meget større projekt. Vi håbede, at der ville være jord og grus under stenfliserne.Bart sagde:
Jeg skal indrømme, at jeg ikke helt forstår problemet. Ud fra de billeder jeg ser, ser det ud som om betonblokken ligger mod betonsålen på huset, og det er i sig selv ikke et problem. Så hvis problemet er, at træfacaden, som ligger i klemme mellem fliser, beton og stenstrappen rådner, er det nemmeste simpelthen at fjerne alt organisk materiale og erstatte med uorganisk. Så længe der er plads til at komme til og få ned en sokkelplade mellem trappen og konstruktionen, efter at facaden er skåret og fjernet, skal det være ok.
Kmr med flere billeder senere!
Klik her for at svare