Skal bygge et garderobeskab langs en skråvæg - ca. 2 m bred. Hvilket materiale er mest velegnet at bygge med? Spån? MDF?

Tak på forhånd.

/Magnus
 
Totte_S
Hvor højt bliver det, og hvordan har du tænkt dig at klæde det? Slet ikke, farve, tapet, træpanel...?
Vores skråtagsgarderober byggede vi som alle andre indvendige vægge, dvs. regelstamme med fer og not-panel. Godt to meter høje. Smelter pænt ind i rummene.
Synes du, det bliver for klodset?
Hvis ikke massive fyrretræsplader er din ting, ville jeg nok have valgt MDF frem for spån. Spån bruger man måske i gulvet, måske....
 
Jeg ville i så fald tage spånplade før MDF... Hvorfor? Spånplade må være billigere. Iofs ikke det bedste materiale at skrue kroge i men...

Hvis jeg fik bestemme helt selv ville jeg sættePlywood eller OSB. Alt. beklæde med gips udenpå til maling.
 
Tak!
 
Jeg er lige nu ved at lave en sådan garderobe.
Den bliver 4,5 m lang, 3 dobbeltdøre.
Spånplade bliver så klaprende, og MDF holder dårligt i hjørnerne, så jeg valgte 20 mm limtræsplader som vægmateriale, på 2x3" regelstamme. Skruet og limet, bygget som møbelsnedkeren, så malingen ikke krakelerer med tiden. Pladerne er ikke billige, købte dem på K-rauta.
Dørene blev købt færdige, målbestilt. Kostede ca. 9000 for 6 stykker.
Men hellere det end at blive utilfreds. Jeg har hvidmalet perlespont i loftet, så jeg vurderede, at det ville blive lidt for stribet med panel på garderobevæggene også.
 
Lidt for heftige tal for mig desværre. 9000:- for garderobedøre :-X
 
Så er der jo melanin, finerad MDF osv...
Alt afhængigt af hvordan du ønsker, at det skal se ud.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.