Hej! Har brug for lidt hjælp med ideer angående tagkonstruktion på dette. Den gamle garage er 9 meter og består af ytong-stamme, og den h-del har ytongtag, men det v-trætag, som de har beklædt med pap. Nu har jeg støbt en ny plade, hvor jeg skal bygge en ny garage på, den er 5 meter bred og 7 meter dyb. Væggene skal laves med 120X45 og blive 2400 høj. Den gamle garage er 230 i yderkanten, så jeg skal bygge en "lille væg" på det v for at få samme højde. Jeg har tænkt mig at bygge tagkonstruktionerne i løstømmer, da færdige til dette byggeri ville blive for dyre, tanken er at bruge 220 x 45 i "bundreglen" i den nye garage + 195X45 i overreglen og derefter støtte den ned på det "gamle" tag. Er jeg helt galt på den? Jeg har derefter tænkt mig at lægge hele plader af tp20 + væv og regler (ej råspont).
 
  • To-garage med brunt træ, mørke porte, betonplade foran, og en grøn affaldscontainer til højre. Taget er delvist dækket af presenning.
  • Nyt og gammelt garage med fladt tag ved siden af ny cementplade klar til udvidelse. Græsplæne og bolig i baggrunden, affaldsspand til venstre.
Åsa Lund
Måske skulle bygge tag på hele det hele, men langs med længen i stedet? Kan blive flot med en kvist til og med, og så bliver det god opbevaring deroppe.
 
Åsa Lund Åsa Lund sagde:
Måske skulle bygge tag på hele det hele men langs længen i stedet? Kan blive pænt med en kvist endda, og så bliver der god opbevaring deroppe
Jeg er nok inde på det samme, byg bygningerne sammen og et tag med mønning langsmed, typ:
Stor grøn garage med brun tag og tre garageporte.
 
  • Synes
BSOD og 1 anden
  • Laddar…
Sne foran garageporten er ikke optimalt, så hvis man kan fikse det, bør taget hælde væk fra portene. Det byggetekniske i det oprindelige spørgsmål ved jeg for lidt om til at kommentere.
 
Åsa Lund
Eller så sætter man snørasskærme?
 
  • Synes
Rickard.
  • Laddar…
Hej! Jeg forstår, jeg har udtrykt mig forkert: jeg vil bygge et helt nyt tag over det hele, MEN i samme retning som det andet. Tanken var lidt, hvilke dimensioner jeg skulle bruge? Det tricky er jo, at den nye garage til h har bredden 5 meter, og den "del" bliver jo selvbærende. Derimod kan man jo på den "gamle" garage i princippet bruge hele taget som støtte for spærret.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.