Hej! Har brug for lidt hjælp med ideer angående tagkonstruktion på dette. Den gamle garage er 9 meter og består af ytong-stamme, og den h-del har ytongtag, men det v-trætag, som de har beklædt med pap. Nu har jeg støbt en ny plade, hvor jeg skal bygge en ny garage på, den er 5 meter bred og 7 meter dyb. Væggene skal laves med 120X45 og blive 2400 høj. Den gamle garage er 230 i yderkanten, så jeg skal bygge en "lille væg" på det v for at få samme højde. Jeg har tænkt mig at bygge tagkonstruktionerne i løstømmer, da færdige til dette byggeri ville blive for dyre, tanken er at bruge 220 x 45 i "bundreglen" i den nye garage + 195X45 i overreglen og derefter støtte den ned på det "gamle" tag. Er jeg helt galt på den? Jeg har derefter tænkt mig at lægge hele plader af tp20 + væv og regler (ej råspont).
Hej! Jeg forstår, jeg har udtrykt mig forkert: jeg vil bygge et helt nyt tag over det hele, MEN i samme retning som det andet. Tanken var lidt, hvilke dimensioner jeg skulle bruge? Det tricky er jo, at den nye garage til h har bredden 5 meter, og den "del" bliver jo selvbærende. Derimod kan man jo på den "gamle" garage i princippet bruge hele taget som støtte for spærret.
Klik her for at svare


