Hej alle...

skal renovere et rum vi har i underetagen til huset, har været smuk :sick: træpanel på væggene og loftet før, har revet panelen ned, fjernet vinyltapeten bagved, og gjort alt klart til genopbygning igen (loftet bliver hvidt), men jeg kæmper med spørgsmålet.

GULVET!!!
det er en plade på jord, intet opbygget under, kun ren betonplade, kommer ikke til at lægge gulvvarme, men vil alligevel isolere gulvet så meget jeg kan, har ca. 40 mm at bygge op for at ramme den "rigtige" niveau i forhold til tærskler og andet i rummet.
har læst og søgt, og læst endnu mere... og er kommet frem til følgende... ret mig gerne hvis jeg tager fejl...

fra betonplade:
s-150 isoleringsplade foam klikgulv.

*vil gulvet larme hvis foamen ligger direkte mod isoleringspladen (skal jeg udskifte foamen med noget bedre)?
* mit vigtigste spørgsmål er egentlig FUGTSPÆRRE... skal jeg have plastik mellem betonpladen og isoleringspladen?

håber at få svar på mine overvejelser

Christian- halmstad

K
Bør du ikke sørge for, at pladen får mulighed for at lufte ud, så jordfugt ikke bliver fanget under celleplasten og skaber dårlig lugt?

Hvordan mener du?

K
Jeg er notorisk imod dampspærre, men i dit tilfælde med en uisoleret plade er det måske den bedste løsning. At lægge en aldringsbestandig byggeplast med tapede samlinger under isoleringspladerne for at forhindre jordfugt i at skade gulvet.

Har du nogen slags nivell løsning under, vil isoleringen jo ikke gøre nogen nytte.

Ah. Så forstår jeg.

Nej ingen niveau af nogen art.
Er der nogen, der har en tanke, jeg skal begynde at male loftet i dag, så jeg kommer tættere på gulvstart for hver dag.

Dette er jo en ret gammel tråd, så det ville være interessant at høre, hvad du endte med at vælge. Jeg står selv over for en lignende situation med en uisoleret plade på jorden. Af budgetmæssige årsager vil jeg nok kaste mig ud i en lignende løsning som dig.

Jeg har tænkt meget over dette og er kommet frem til, at svaret ikke er supernemt. Der kan som du skriver komme fugt fra jorden, men når man lægger lidt isolering ovenpå pladen, vil pladen jo også køles, hvilket så kunne give kondens fra fugtig indendørsluft. Lægger du en folie direkte på pladen, vil kondensen jo ende ovenpå folien, hvilket ikke er godt for trægulvet. Derfor tror jeg, at det ville være mere hensigtsmæssigt at lægge fugtspærren ovenpå isoleringen, da isoleringen jo tåler fugt.

• Synes
Installation
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.