Hej!
Jeg undrer mig over, hvad temperaturen er 7 - 10 cm skråt over et fyrfadslys?
Jeg har en lim, der tåler temperaturer op til +70°C.
Så hvad vil der ske, hvis jeg limer med det 7-10 cm over og 3,5 - 5 cm skråt over et fyrfadslys?
Lim: 24 h epoxi
Materiale der skal limes: Glas
Jeg har en mistanke om, at dette IKKE vil fungere. Jeg tog op temperaturtolerancen med ham, der ejer limet, og han blev også lidt overrasket. Han troede, at det generelt gjaldt, at epoxi tåler op til 170°C og gav mig til opgave at finde en epoxi med samme specifikationer som det, vi har, men mere varmeresistent.
Vi har nu som sådan:
Casco Strong Epoxy Professional 2801
Til limning af f.eks. metal, flere hårdplaster, porcelæn, beton, GLAS, stenmaterialer.
Er VANDRESISTENT, dog skal limen ikke bruges, hvis limfugen vil blive permanent udsat for vand.
LIMFUGEN TÅLER TEMPERATURER OP TIL +70°C.
Limfugen bliver LYSGUL. Kan overmales.
Ønskerne er: Højere temperaturtolerance. Det limede glas skal tåle opvaskemaskine og håndopvask! En gennemsigtig limfuge ville være godt, men er ikke et krav.
Gerne noget let tilgængeligt, som Casco eller Loctite.
Tak!
Linnea
Jeg undrer mig over, hvad temperaturen er 7 - 10 cm skråt over et fyrfadslys?
Jeg har en lim, der tåler temperaturer op til +70°C.
Så hvad vil der ske, hvis jeg limer med det 7-10 cm over og 3,5 - 5 cm skråt over et fyrfadslys?
Lim: 24 h epoxi
Materiale der skal limes: Glas
Jeg har en mistanke om, at dette IKKE vil fungere. Jeg tog op temperaturtolerancen med ham, der ejer limet, og han blev også lidt overrasket. Han troede, at det generelt gjaldt, at epoxi tåler op til 170°C og gav mig til opgave at finde en epoxi med samme specifikationer som det, vi har, men mere varmeresistent.
Vi har nu som sådan:
Casco Strong Epoxy Professional 2801
Til limning af f.eks. metal, flere hårdplaster, porcelæn, beton, GLAS, stenmaterialer.
Er VANDRESISTENT, dog skal limen ikke bruges, hvis limfugen vil blive permanent udsat for vand.
LIMFUGEN TÅLER TEMPERATURER OP TIL +70°C.
Limfugen bliver LYSGUL. Kan overmales.
Ønskerne er: Højere temperaturtolerance. Det limede glas skal tåle opvaskemaskine og håndopvask! En gennemsigtig limfuge ville være godt, men er ikke et krav.
Gerne noget let tilgængeligt, som Casco eller Loctite.
Tak!
Linnea
Senest redigeret:
Klik her for at svare