Tingeling, jeg skal bygge en bred trappe i tre trin. Trinene er askplanker, der skal blive ca. 320x3400 mm store og 50 mm tykke.
Jeg har plankerne til tørre indendørs nu, og de er sprukket lidt i midten af hver ende.
Vedhæfter billede af den værste.
Enten lader jeg dem være som de er, eller også overvejer jeg at fylde revnerne, inden jeg sliber plankerne og saver den endelige form.
Er der nogen, der har en idé til noget passende at fylde revnerne med?
Helst træ-lignende og ikke en slags epoxy som i alle bord-bygningsklip på Youtube.
Jeg har plankerne til tørre indendørs nu, og de er sprukket lidt i midten af hver ende.
Vedhæfter billede af den værste.
Enten lader jeg dem være som de er, eller også overvejer jeg at fylde revnerne, inden jeg sliber plankerne og saver den endelige form.
Er der nogen, der har en idé til noget passende at fylde revnerne med?
Helst træ-lignende og ikke en slags epoxy som i alle bord-bygningsklip på Youtube.
Findes flere muligheder, f.eks.:
1. Få fat i træ som er tørret uden revner eller så store stykker, at det går at save revnerne væk
2. Kløv træet ved revnerne, høvl og lim sammen
3. Mindre revner kan man fylde med trælim blandet med slibestøv fra samme træ. Bliver en næsten usynlig reparation.
1. Få fat i træ som er tørret uden revner eller så store stykker, at det går at save revnerne væk
2. Kløv træet ved revnerne, høvl og lim sammen
3. Mindre revner kan man fylde med trælim blandet med slibestøv fra samme træ. Bliver en næsten usynlig reparation.
Klik her for at svare
