Vil fylde et par aluminiumrør med beton. Rørene er ca. 25mm i diameter og måske en halv meter lange.
Er der noget specielt, jeg bør tænke på?
Hvordan gør man det nemmest? Har ingen tromle, men det går måske med Finjas "Gjut Enkelt", som ikke behøver at blive blandet?

Dette er, som I måske bemærker, ikke mit område...

Hvad skal du bruge de fyldte rør til? Brug finbeton som du blander lidt løst og en tragt til at hælde i. Bank lidt på rørene når du har fyldt dem, så forsvinder luftboblerne. Finbetonen kan du blande i en spand.

/kimpo

Flydespartel?

Det skal blive synker til en 170 meter lang PEM-slange i en å.
Flydespartel måske kan fungere, god idé.

Hvor mange sådanne rør havde du tænkt at have? Hvis jeg regner rigtigt, rummer hvert rør ca. 0,25 dl, hvilket betyder, at betonen i dem kommer til at veje lige under 0,6 kg. Det vil være nødvendigt med "nogle stykker", hvis slangen skal holdes på plads...

Hvorfor har du sigtet ind på denne løsning med alurør?

Ja, det bliver en flok. Kan gøre dem længere, hvis de ikke bliver tilstrækkeligt tunge.
Men jeg er taknemmelig for alle forslag til en bedre løsning.

Hej!

Køb ekstra PEM slange og skær op i stykker og fyld dem med beton. Lærer jo at blive billigere end alu rør.
Eller skær op støberør i pap til passende størrelse skiver og støb en rustfri øje fast. Findes sikkert at købe hos bådbutikker.

Mvh Marcus

Du kan bruge belægningssten, vejer 3.25kg og koster 2,60:- stk.
Du kan enten bore et hul til slangen igennem eller skrue en rustfri øje fast.

• Marksten af beton, rektangulær form, 3.25kg. Kan bruges til haveprojekter, muliggør boring af huller eller fastgøring af kroge.
bygga_bo sagde:
...Om jeg regner rigtig rummer hvert rør ca. 0,25 dl, hvilket betyder at betonen i dem vil veje lige under 0,6 kg...
Jeg fik en venlig påmindelse om, at jeg regnede rigtig men skrev forkert... det skal være 0,25 liter. Vægten passer, fordi det var en skrivefejl (beton vejer ca. 2,2-2,3 kg/liter).

Enig med Peter2400. Det er lettere at skaffe færdige sten end at støbe, især i dette tilfælde hvor ankerets form ikke spiller nogen større rolle. Prisforskellen vil nok heller ikke være påfaldende stor, da der findes sten/blokke med en kilopris, der ligger i nærheden af hvad beton i sæk koster.

Dog kan et sæt rustfri øjer blive lidt dyrt, og så skal du selvfølgelig også fastgøre slangen i øjet på en eller anden måde. En spontan tanke er at få fat i betonhulsten (så du slipper for at bore) og fastgøre slangen med fx kabelbindere i denne. Der findes lange og kraftige kabelbindere, der er vejrbestandige (ikke-metallisk låsetunge, der ikke ruster i stykker). Lav en løst siddende øje af kabelbinderen for at minimere "slitagepåvirkningerne" - slangen vil alligevel blive holdt nede.

AXS
Aluminium og beton er ikke supergode at blande.

Læs op på det, før de gør det!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.