hej!

Vi skal i vores kommende byggeprojekt indsætte en kamin. I selve huset er der ikke plads til skorstensstok, så det er meningen, at vi skal have et almindeligt plademodulsystem med plade-skorsten på taget. Dog ville vores hus (old look) se meget bedre ud med en muret skorsten end en i plade. En tømrer, vi kender, har set flere eksempler, hvor man har muret på spær. I de tilfælde har man bygget en eller anden form for ramme på "draglinerne" på spærene og så muret lige op. Forslaget blev dog helt fravalgt af sælgeren på eldblomsterbutikken. Hans mening var, at teglsten er stiv, og spærene bevæger sig, så det vil ikke fungere. Tømreren mente dog videre, at der ikke var nogen problemer, fordi skorstenen gynger med spærene...

Ok kære læsere. Er der nogen, der har erfaring med dette eller måske nogle idéer?
Det skal tilføjes, at projektet ikke står og falder på en muret skorsten, men det ville være fanme meget pænere.

Mvh Robert og Sara

Jeg har set sådan en i et hus, som vi lejede. Da vi så på huset udefra, var der to skorstene, men indeni kunne jeg kun finde én murstamme. Den anden begyndte på loftet på en lille platform... Dog var den helt og aldeles snyd, så den behøvede jo hverken at holde eller være tæt på nogen måde.

En anden bekendt har et hus i old look, skorstene ser også gamle ud, men de er pladebeklædte, hvilket jo gør, at snydoverbygningen over den egentlige pladeskorsten ikke vejer så meget.

Har du kigget på tone skorstenen bare 38X38 muret, jeg har for nylig muret sådan en selv (uden tidligere at have muret noget skal tilføjes)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.