Skal bygge terrasse mellem en støttemur og huset og har brug for at bygge en bjælke på en 2,4 m strækning, som bjælkerne skal ligge på. Ifølge dimensioneringsværktøjet på byggbeskrivningar.se ville pæle på 95*95 fungere. Men da jeg vil have, at "pælen" skal være lige så bred som støttemuren, spekulerer jeg på, om konstruktionen nedenfor kan fungere lige så godt? Det er tre stykker 95*45 bjælker.

• Mand står ved en opbygning med stødmur og altanramme af tre 95*45 reglar ved et mørkt hus med store vinduer og trappe.
  • Tre 95x45 mm træbjælker opstillet ved siden af en støttemur og et hus, forbundet i en ramme til altanbyggeri.
  • Hus facade med snebeklædning, understøttende mur, og byggeplads i forgrunden. Skov i baggrunden. Træ er stablet foran huset.
Spontant, ja, uden problemer. Fastgør du dem ordentligt i væggen, så øger deres bæreevne betragteligt.

Bliver det kun altan ovenpå? Ingen problemer overhovedet.

Ingen problemer, for søjler er det ofte knækning, der er kritisk. Hvis søjlerne ikke kan knække (dvs sidder fast), holder de meget...

Sådan blev det til sidst, måske skal jeg fastgøre søjlen med mere end to fladjern per side?

• Trækonstruktion med en pelar fastgjort med pladejern, omgivet af mur og grus. Klar blå himmel i baggrunden.
  • Synes
Augen81 og 1 anden
  • Laddar…
Det der dur godt.

E earlo sagde:
Så her blev det til sidst, måske skal jeg fæstne søjlen med mere end to pladejern per side?
Ser godt ud!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.