Hej

Jeg bliver lidt usikker nu, når jeg skal sætte et indvendigt loft op, så jeg søger lidt bekræftelse på, at jeg har tænkt rigtigt... Så skidtet ikke falder ned... bygherrerne er startet, men jeg har tænkt mig at afslutte det selv af forskellige årsager føler jeg, at jeg ikke vil have dem der mere.

1 De har sat en slags holdere op i loftet, som skal holde bjælkerne til indvendige loft. De er skruet med 70mm skruer ind i loftsbjælkerne. Rummet er 4.40m * 4m. På 4.40 længden har de sat 6 holdere. Spørgsmål 1, er dette tilstrækkeligt? Jeg tænkte på at sætte en yderligere 70 skrue i hver holder for en sikkerheds skyld. Eller er det nok som det er?

2 I disse holdere tænkte jeg at montere 45/45 regler fra væg til væg (dog ikke fastgjort i væg) med 2 skruer fra hver side cirka 1/3 ned fra siden på bjælken. Altså ikke i midten af bjælken, da jeg bliver nødt til at sænke den lidt for at få plads til isolering.
Spørgsmål 2, kan jeg skrue 1/3 fra kant? Eller bliver det for svagt?
Spørgsmål 3, hvilken dimension af skruerne skal jeg bruge?

3 Under bjælken skal jeg vinkelret på cc 30 sætte 22/70 lægter/paneler eller tilsvarende.
Spørgsmål 4, skal de skrues ind? Eller sømpistol? Skrue må da være bedre? 2 skruer pr. fastgørelsespunkt i reglen tænkte jeg. Type af skrue?...

4 Der vil så være ca. 8 cm mellemrum mellem det eksisterende loft og oversiden af lægten. Her tænkte jeg at klemmes 2 lag 5cm mineraluld som isolering.
Spørgsmål 5, det burde da få plads?

5 Så under lægterne almindelig gips 12mm skrues langs med lægterne.

Bemærk venligst, at der ikke er nogen forankring i væggene, alt hænger fra loftet.

Så et dumt spørgsmål, men pladerne kommer til at ligge vinkelret på vinduet, det er jo ikke optimalt antager jeg, men hvis maleren gør sit arbejde, så burde ingen samlinger være synlige?

• Loft med monterede beslag til at holde loftsbjælkerne, dekorativ stukroset og synlige ledninger. Tagedetaljer og ufærdige kanter ses.
  • Metallholder monteret i loftet til fastgørelse af bjælker til undertak, som en del af et byggeprojekt.
  • En person i rød trøje og maske monterer isolering i loft med træbjælker i et rum med murstensvægge.
Ingen svar? Ingen der tør forsøge? Måske et svar?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.