Har et 30 år gammelt Älvsbyhus, som dengang blev bygget med et vindfang som entre. Jeg har aldrig brudt mig om dette vindfang, da det giver en mørk og knap så indbydende indgang til huset. Jeg har derfor bygget hele vindfanget om til en forstue og flyttet yderdøren ud, men har stadig en glasdør der, hvor den gamle yderdør var placeret. Gennem dette har jeg nu fået en lys og god entre og desuden ca. 6 m2 større boligareal. Problemet der dog findes, er, at jeg har anvendt tre vægge, der tidligere var ydervægge, til nu at være indvendige vægge forsynet med mdf-plader på lockpanelen. Den fjerde væg, den med yderdøren, er nybygget og fuldt isoleret med fugtspærre inderst og vindspærre yderst. De tre tidligere ydervægge valgte jeg ikke at forsyne med fugtspærre, da en sådan naturligvis findes på den anden side af disse vægge, og jeg ville i så fald have indsluttet væggen med plast på begge sider. Spørgsmålet er, skal jeg altid sørge for at have lavere temperatur i dette nye rum end den, der er på de andre sider af væggene, for at undgå fugtvandring i disse vægge. En af disse vægge vender mod garagen, hvor der normalt er ca. 12-15 grader om vinteren, de andre vægge vender mod rum med normal stuetemperatur.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.