Hej!
Nogen der har lavet om deres veranda og kan give nogle tips og råd?
Hvordan skal man bære sig ad med gulvet fx?
Vi vil åbne op og flytte ydervæggen, så vi får ca. 20 kvm større entré i stedet for den lille trange, vi har nu.
Taget skal nok isoleres og gøres lidt bedre, så det holder varmen lidt mere.

Tips, tricks & råd?!
 
  • Farstukvist om natten med gul träfasad, belysning och en trappa med vit räcke; svensk flagga hänger från taket.
  • En åben dør der fører til en veranda og en bil udenfor. Indgangspartiet har tøj og sko på gulvet.
  • Synes
Glitterbo
  • Laddar…
Byg farverandvidden ind med ordenligt med isolation. Åbn ikke nogen væg. Så bliver det et rum mere til overtøj. Samt at det går at lukke til, så ikke kulden går ind i huset, bliver så en luftsluse. Havde ligesom men ikke farverandvidd og byggede til for indgang/tøjopbevaring, gamle yderdør sidder stadig på plads, fortryder mig ikke, perfekt når mange skal gå ind. Udenfor gør du som en lille altan og flytter trappen ud, er rigtig besværligt med en trappe direkte mod yderdør, med måske mange poser i hænderne og dør som går udad direkte mod en trappe.
 
  • Synes
Ernst1
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Byg ind forstuen med ordentlig isolering. Åbn ikke nogen væg. Så bliver det et rum mere, som kan bruges til overtøj. Og det er muligt at lukke af, så kulden ikke kommer ind i huset, det bliver så en luftsluse.
Havde samme situation, men ingen forstue og byggede til for indgang/opbevaring af tøj, den gamle yderdør er stadig på plads, jeg fortryder det ikke, perfekt når mange skal ind. Udenfor laver du en lille altan og flytter trappen ud, det er virkelig besværligt med en trappe direkte mod yderdøren, måske med mange poser i hænderne og en dør, der går udad direkte mod en trappe.
Jeg forstår din tanke, men det er ekstremt trangt i dag med trappen ned til kælderen lige ved overtøjet, så jeg vil stadig gerne have det helt åbent, så det bliver lidt mere rummeligt.
Jeg forstår din idé med et separat rum for ikke at lade kulden komme ind i huset. Tanken er dog at fortsætte med gulvvarmen fra hallen.
Vi tog lidt hjælp med ChatGPT og fik så disse billeder.
 
  • Gul husfacade med hvide døre og trappe, oplyst om aftenen. Snowy sti og en bil i forgrunden.
  • Entré med dobbelt glasdør, træbænke, knagerække med frakker, plante i kurv og udsigt til snedækket landskab gennem dør.
Senest redigeret:
E Hannes malm sagde:
Jeg forstår din tanke, derimod er det ekstremt trangt i dag med trappen ned til klåparen lige ved overtøjet, så jeg vil stadig gerne have helt åbent, så det bliver lidt mere imponerende.
Jeg forstår også din tanke med et eget rum for ikke at lade kulden trænge ind i huset. Tanken er derimod at fortsætte med gulvvarmen fra gangen.
vi tog lidt hjælp med ChatGPT og fik da disse billeder.
OK det er en trappe ned indenfor hoveddøren og smalt, samt måske at tøj skal hænge der på det smalle sted. Har selv en smal gang 80 cm mellem hullet og en væg ned, hvor tøj skulle hænge. Var rigtig besværligt når mange skulle ind. Deraf min udbygning. Støbte en plade med gulvvarme og klinker, på søjler, Meget godt for at tørre sko og våde tøj, sidstnævnte som børnebørnene har leget i sneen med, tørrer hurtigt.
Billeder du viser, i og for sig ikke noget galt, men tænk på, vinteren kommer direkte ind i huset, hver gang hoveddøren åbnes, Findes der også børn som løber ud og ind dagligt, så er det nok på tide at have lidt tykkere tøj på indenfor.
Jeg siger ikke, at du skal gøre sådan eller sådan, men tag en overvejelse med din ægtefælle og gå igennem forskellige alternativer, der findes.
Kan vise med fotos, hvordan mit ser ud.
 
  • Synes
Glitterbo
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
OK det er en trappe ned indenfor hoveddøren og smalt, samt måske at tøj skal hænge der på det smalle sted. Har selv en smal gang 80 cm mellem hullet og en væg ned, hvor tøj skulle hænge. Var rigtig besværligt når mange skulle ind. Deraf min udbygning. Støbte en plade med gulvvarme og klinker, på søjler, Meget godt til at tørre sko og våde tøj, sidstnævnte som børnebørnene har leget rundt i sneen med, tørrer hurtigt.
Billeder du viser, godt nok ikke noget galt, men tænk på, vinteren kommer direkte ind i huset, hver gang som hoveddøren åbnes, Findes der også børn som løber ud og ind daglig, så er det nok tid til at have lidt tykkere tøj på sig inde.
Jeg siger ikke at du skal gøre sådan, men tænk over det med din bedre halvdel og gå igennem de forskellige alternativer som findes.
Kan vise med fotos hvordan mit ser ud.
Det må du meget gerne gøre! Lidt nysgerrig på kostnad osv med om du vil dele med dig!
 
E Hannes malm sagde:
Det må du gerne gøre! Lidt nysgerrig på prisen osv. hvis du vil dele det!
Jepp, men i aften, vender tilbage i morgen, hvis tiden rækker. Det med omkostning, den bliver ret høj, hvis du skal åbne indad. Væggen skal rives ned, og da den er en bærende konstruktion for taget, skal den aflastes med en bjælke, og den kommer til at stikke ned. Ikke helt gratis at få en bærende del. Hvad bliver målene indvendigt, hvis den bygges ind?
 
  • Synes
Ernst1
  • Laddar…
Havde lignende problemer, men det var min hunds kløer, der ridsede trappetrinene op. Min første løsning var en hel del spartelmasse og maling, men det var ikke langsigtet. Til sidst valgte jeg trappetrinsmåtter!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.