Nu vil jeg tage op et spørgsmål, der jævnligt kommer op, og alle er lige uenige.

Men vil gerne have lidt sidste input bare.

Min værksted. Der vil ikke være varmt året rundt. Under de koldeste vinterdage vil der nok kun være omkring 0. Dvs varmes op, når jeg er der.

Så spørgsmålet er. Skal jeg have plastik lige før gipsen i loftet og væggene eller måske bare papir? Eller undlade helt

Væggene er: træfacade. 28*70, papir. 45*95 45*45 og så er spørgsmålet, hvad jeg skal have, før gipsen. (Jeg trækker kabler udenpå og derfor har jeg ikke noget imellem)

Loftet er.

Spær hvor der ligger 200+ isolering. derefter under 28*70. og så der. Papir eller plastik?

Som sagt ingen lange forklaringer om hvordan det virker, men mere. Hvordan ville du have gjort med tanke på, at der ikke vil være varmt året rundt... ?

Takker for svar :P:)

Jeg forestiller mig, at det spiller mindre rolle på et værksted end i boligareal, fordi man ikke producerer så meget fugt. Hvor ofte vil du lave mad, hænge tøj til tørre eller tage brusebad på værkstedet? Vil flere personer sove der permanent? Nogle hævder, at man ikke bør have plast i væggene, hvis det ikke er opvarmet hele tiden. De lærde må forklare hvorfor, men jeg tror ikke, det er så kritisk, hvordan du gør det.

Erik

Men i stedet kører man ind med gennemvåde biler og sne på :D

Jeg vil nok køre uden plast og lægge pap oven på isoleringen for at det ikke skal blæse direkte ind.

Jeg vender tilbage med en rapport om 10 år :D

Gør som jeg, mal garagen indvendigt med vådrumsmaling, så har du en god beskyttelse mod fugt.
Jeg har ingen plast under gips/osb.

Jeg kørte plast bag gipsen i garagen, da det er opvarmet året rundt, dog kun ca. 5-10 grader.

Spiller antageligvis ingen rolle som du skriver. Jeg havde en overdreven frygt for fugt og installerede en lille ventilator, der kører en halv time et par gange hver dag og udskifter luften. Rigtigt eller forkert?

Jeg vil køre luftaffugter så snart jeg opvarmer det mindste, da jeg vil have nogle ting lavet af plåtren. Så jeg springer nok plastikken helt over.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.