Hej
Jeg har brug for tips til, hvad jeg skal gøre med en kældervæg (betonhålsten), som jeg har slebet ren, lagt Webers rødgrund på og lagt et lag med puds på det. Problemet er, at man kan se fugerne som mørkere områder på væggen. Se vedhæftet billede (pudset ser rødt ud, men det skyldes lyset). Kan årsagen til problemet være, at rødgrunden var meget løs? På pakken står der, at den skal blandes med 6 liter vand (det bliver meget løst). Men på Webers hjemmeside står der 4-5 liter. Jeg har aldrig tidligere haft problemer med, at det "skinner igennem", men da har jeg blandet mere på fornemmelsen (og brugt en fastere blanding). Tror I, det vil være et problem med den færdige væg efter maling, vil det kunne ses? Tanken er at påføre endnu et lag puds og derefter male med silikatmaling (hvid eller i hvert fald en lys kulør). Pudset på væggen har tørret i en uge.

Er det bare at rive ned og starte forfra? Eller kan man lægge et lag rødgrund oven på det puds, I ser på billedet (så væggen bliver: hålsten - rødgrund - puds - rødgrund - puds)? Hvordan ville I have gjort det?

Tak på forhånd
Andreas
Billede af en källarvägg med rødligt pudslag, hvor mørkere fuger er synlige på betonen.
 
Senest redigeret:
Det ser ud til, at der er problemer med billedet. Jeg kan se det, når jeg er logget ind. Men ellers får jeg en besked om, at "Du angav et ugyldigt Vedhæftet fil. Hvis du fulgte et gyldigt link, vær venlig og kontakt administratoren." Er billedet for stort? Jeg så ingen regler om, hvor stor billedet må være?
 
Prøver igen:
En pudset væg med ujævne overflader og misfarvninger i hjørnet af et rum, som en del af bygge- eller renoveringsprojekt.
 
Er ydersiden fikset? Hvornår?
Ofte har fuger og sten forskellig sugeevne, hvilket gør, at pudsen gerne bliver en smule anderledes. Rødgrund skal jo modvirke det, men er der for stor forskel, plejer det ikke at hjælpe 100%.
Jeg ville have lagt det sidste lag puds på og ladet det tørre ordentligt, og sandsynligvis vil det blive godt derefter.
 
Tak for dit svar Stefan N!
Udsiden er drænet i sommer med 100 mm isodrän. Kunne du se billedet (billederne)?
 
Ja, det føles som om, hvis du bare giver det tid til at tørre, så er det ingen problemer.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.