Hej!
Jeg er en såkaldt fluktuator og læser spændt alle jeres løsninger på problemer, og det har hjulpet mig mange gange. Nu har jeg selv et problem, som jeg ikke rigtig kan finde svar på her.
Det er sådan, at jeg renoverer et gammelt udhus, som nu skal blive et isoleret udestue. Alt er fixet og klart, hvad angår nye regler overalt, nyt tag, stjålepbyte, ny panel, isolering, nyt gulv osv osv. Jeg har kun isolering af loftet tilbage. Plus at sætte vægpanel op på en af kortsiderne. Det er her mit spørgsmål til fagfolk her kommer ind.

Vægpanelet er gamle gulvbrædder fra udhusets tidligere gulv. Disse har ligget ude denne forår principielt, dækket under plast. Men dårligt dækket, opdagede jeg nu. Når jeg trykker en fugtmåler ind i dem, får jeg forskellige resultater afhængigt af, hvor jeg trykker den ind. En bræt kan variere mellem 17, 22 og 37%. Disse skal sættes op vandret på træreglar med ecobatt isolering bagved. Medfører det en slags risiko for fugtskader/skimmel/andet problem, hvis jeg sømmer dem op, inden de har nået en fornuftig fugtkvote? Eller er den eneste risiko, at de tørrer fra hinanden og danner sprækker? De er ikke ferede.
//Mathias

Så længe de kan ånde, er den største risiko, at de krymper i bredden ved tørringen.

Du mener at så længe jeg ikke dækker dem med plastik eller andet uden bare hænger der, så er der ingen fare?

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.