Har et hus fra 1968 med kælderplan i terræn. Huset er ikke omdrænet. Da vi fjernede originaltapetet fra ydervæggen i et af rummene, så det nogle steder ud som om der var fugt. Væggen er dog ikke mærkbart fugtig, og kælderplanet er i øvrigt tørt. Spørgsmålet er nu, hvordan vi bedst håndterer dette. Vedhæfter nogle billeder, så I kan se. Er det nok at male med silikatmaling? Eller hvilke tiltag anbefales?
 
  • Væg med fugtskjolder og en stikkontakt i et rum fra 1968. Originaltapet er fjernet, og områder med mulig fugt ses omkring stikkontakten.
  • Væg med delvist fjernet tapet, viser mulig fugtbeskadigelse og misfarvning, fra et hus fra 1968.
BirgitS
ColonelKurtz ColonelKurtz sagde:
Væggen er dog ikke mærkbart fugtig, og kælderplanet er i øvrigt tørt.
Kan jo tænkes, at det kun bliver fugtigt i forbindelse med sne-smeltning og andre tilfælde, når der bliver meget vand i jorden.

Silikatfarve lyder jo godt, og så møblere så det ikke bliver stillestående luft langs væggen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.