Flyttet ind i et nybygget hus.
I bruseområdet har vi gulvvarme (vandbåret) ligesom i resten af etagen.

Det jeg har bemærket er, at fugerne rundt om bruseafløbet normalt altid er lidt fugtige.
Jeg overvejer, om det skal være sådan?

Jeg vedhæfter 2 billeder, sådan ser det ud 9,5 timer efter, at nogen har bruset sidst.

Man kan også se, at der stadig kan ses lidt plast på afløbet.

Gulvafløb i bruseniche med fuger omkring. Fugen er let fugtig, 9,5 timer efter brusebad, og plastik er synlig ved afløbsbrønden.

Vådt fugemateriale omkring duschbrønd i et nybygget hus, med plast synligt efter ni og en halv time. Rustfrit stål og keramiske fliser.
 
Er det ikke rimeligt, at det tager et par dage for fugemassen at tørre helt, især omkring brønden, som er mest udsat? Der "løber" jo vand ned gennem alle fugerne og derefter under fliserne på tætningen mod brønden.
 
Jeg er ikke sikker på, at de mørke pletter er fugt, fugen har en tendens til at tiltrække sig snavs.
Ellers, som Anna beskriver ovenfor, kan det tage dage, før fugen er gennem tør, og ved brønden tager det længere tid.
Der kan også ligge fugt under fliserne, som gør, at det tager tid, før fugen tørrer.
 
Ja de mørke pletter er fordi det er vådt, helt klart.
Det er ikke snavs.

Men er det normalt, at det kan tage et døgn, måske, inden det bliver tørt, så er det jo ikke noget problem?
 
Og angående plasten som ses, så har de ikke fået fjernet den beskyttelsesplast, der sidder på brønden, når den er ny!
Sjusk...
 
Havde lignende overvejelser omkring mine fuger, da badeværelset var nyt. Havde et par steder, hvor det virkede til at være vådt længe efter brusebad. Det viste sig, at på netop disse steder havde fixet, som er meget mørkere end fugen, trængt op for langt mellem fliserne ved lægning. Fugen var altså meget tynd netop dér, og fixet "skinnede" igennem. Om det er sådan i jeres badeværelse har jeg ingen idé om. Under alle omstændigheder, hvis tætningslaget er korrekt, burde det ikke være noget problem i hvert fald.
 
  • Synes
Anna_H
  • Laddar…
S
ikke spor mærkeligt. lidt passende mættet med balsam, shampoo, sæbe.
 
Det føles jo godt, at det ikke ser ud til at være nogen fare da!

Skal teste for at se, hvordan det ser ud 24h efter brusebad engang, når mulighed gives.

Plasten...ja den sidder som sagt fast i hjørnerne, skide svært at komme til det sidste.
Men det har ingen negativ indvirkning på konstruktionen/funktionen overordnet eller?
 
Jeg har hørt (så tag det for hvad det er) at det kan tage flere måneder for fliser, fix og fuge at tørre ud helt efter brusebad. Med andre ord bliver det aldrig helt tørt mellem brusebadene i normaltilfælde.
 
  • Synes
Zebulah
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.