Hej!

Er der nogen, der har tips til, hvilken type fuge man kan bruge til et malet træhegn i fuger og lignende?

Det er et krydsrækværk, hvor der er lavet huller i stolperne til selve ribberne. Dette vil medføre, at vand løber direkte ind i stolperne, og det vil vi gerne forhindre. Træet er grundmalet samt malet én gang med slutfarven. Tanken er, at det skal tætnes i fugerne og derefter males igen.

Vi købte en tætning, der viste sig at være ret værdiløs, den er gennemsigtig og lagde sig som en slags gelé og hæfter ikke på underlaget. Den kan rulles af med fingrene.

Nogen der har tips til, hvad man kan bruge? Gerne en hvidfarvet.

Tak på forhånd.

klaskarlsson klaskarlsson sagde:
Jeg har brugt denne før:
[link]
[bild]
Tak! Ved du om den hæfter godt på allerede malede overflader? Det var det den anden fugemasse vi købte ikke gjorde, eller den hæftede egentlig ingen steder kan man sige. Ved du hvor længe man skal vente inden man maler over?

K Kixan1 sagde:
Tak! Ved du om den hæfter godt på allerede malede flader? Det gjorde ikke det andet fugemis, vi købte, eller det hæftede faktisk ingen steder kan man sige. Ved du hvor længe man skal vente, før man maler over?
Jeg tror, jeg havde malet før (men det var et stykke tid siden). Det står på tuben, hvor længe man skal vente, inden man maler over... tror det var en dag eller sådan.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.