jeg er ved at sætte skydelåger op på terrassen.
der bliver mellemrum på nogle mm mellem aluminiumsrammen og træreglen.

vinduet sidder på den ene side et stykke trukket ind og på den anden side i plan med reglen.

kan man fuge mellem vinduet og reglen på ydersiden, inden jeg sætter salningen, eller bliver der fugtproblemer?

det er svært at få vindpap derind, så hvis jeg ikke fuger, bliver det ikke vindtæt.

eller findes der en anden måde at tætne vindtæt, men så det lader fugt slippe igennem?

nogle billeder
først kortsiden helbillede af vinduet
Skydedørsvindue monteret på en terrasse med træramme og murstensvæg, viser et mellemrum mellem vinduesrammen og træstrukturen.
nedenfor kan man se, at der er en sprække mellem vinduet og reglen. jeg vil sætte en salning mod regel/vindue, mellem regel og låsen, men den vil ikke gøre det tæt.

Aluminiumsram for skydedør med et mellemrum til en træregel, viser installationsdetaljer og tæthedsproblem.
nedenfor et billede af langsiden, der kommer der salning ved hver vindue på hver side af stolpen -
Skjutfönster på uteplats med synligt mellanrum mellan fönster och träregel; reflektioner och arbetsmaterial kan ses i glaset.
nedenfor nærbillede af det vindue
Aluminiumvindue med mellemrum til træramme, set fra siden. Træklods og søm fastgjort til rammen. Afstand synlig langs vindueskanten.

ingen som har viden om dette?

kan man fuge mellem vinduet og reglen på ydersiden, inden jeg sætter foringen, eller bliver der fugtproblemer?

det er svært at få vindpap derind, så hvis jeg ikke fuger, bliver det ikke vindtæt.

eller er der en anden måde at tætne vindtæt på, men som tillader fugt at slippe igennem?

Hvis du kun fuger på ydersiden, bliver det ingen "fugtspærre".

ok jeg mener, at man på yderdøre skal fuge på indersiden, og på ydersiden skal der ikke være fuge, så fugt kan komme væk

i mit tilfælde bliver det omvendt.

men det er jo et uterum uden opvarmning, så det er måske ok som du skriver, hvis jeg bare fuger på ydersiden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.