Hyfsat koldt ude (i skrivende stund -15). Bygger et løsvirkeshus for tf og min generelle overvejelse er omkring træet og opbevaringen. Tror ikke det er nogen fare overhovedet, men man kan ikke spørge for meget.

Jeg overvejer delvist opbevaringen. Af pladshensyn opbevarer jeg for tf ca. 3 tons træ udenfor. Står på palle og under presenning. Nu hvor det er så koldt, gør det noget hvis presenningen ligger helt ned mod jorden? Bliver vel ikke alt for meget fugt ved disse temperaturer - hverken fra jord eller luft?

Hvordan er det ellers med fugtindholdet, når det er vinter og man bygger løsvirke? Bygger trods alt selve bygningen under tag, så det er beskyttet mod nedbør, men temperaturen er som den er. Bliver vel en vis fugtindhold i konstruktionen, der absorberer fra omgivelserne, men det kan man vel tørre væk når skallen er tæt og byggeblæseren bliver sat på? Tænkte at gøre det inden vi sprøjteisolerer hele konstruktionen.

Andreas

vinteren er tørrere end man skulle tro, du behøver ikke at være bekymret for kuldegraderne i hvert fald. Jeg skifter endda facade hernede i Skåne nu, noll problemas bortset fra at mine fingre tager lidt skade.

/Kent

Som sagt er det rigtig koldt så er det tørrere end om sommeren så egentlig er det den ideelle tid at bygge stammer og vejrsikring på

Ja. Som mats_o siger, er det en god tid at bygge strukturer på. Bare det ikke var så koldt om hænderne så. For handskerne ryger jo af og på hele tiden.

jo jo, 16,3 minus nu hvor jeg tog aften... det kunne mærkes en del. Bygger også stommen, men jeg har da taget klar i det mindste og nogle vægge, så den værste blæst kan man holde sig fra...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.