U
Kan man ikke placere kortlingar på 60cc og lægge gulvsspånpladerne langs med reglerne?

• Synes
Ådala
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd sagde:
Går det inte sätta kortlingar på 60cc och lägga golvspånet längs med reglarna?
Interessant! Det har jeg ikke tænkt på.

Eller sæt en kortling i hver ende af faget (der behøver du alligevel sætte, hvis du skal montere gulvspån ifølge anvisningen) og en ny gulvregel mellem disse, midt i faget. Eller med en kortling til i midten af faget, hvis det er tricky med vandrørene.

• Synes
Ådala
  • Laddar…
Åsa Lund
Hvis du sætter reglar langs med bjælkerne for at få underlag for undergulv, og ikke behøver at afstive bjælkelaget, så kan du sætte reglar hele strækningen undtagen lige ved vandrørene.

Hvorfor rode med opretning, gulvspån og flydende gulv?
Hvis du alligevel vil have et trægulv, er det vel betydeligt nemmere bare at lægge et rigtigt trægulv i passende dimension for at klare 95 cm cc?
Jeg tvivler på, at det bliver dyrere.

Bare for at verificere mig selv har jeg nu lavet en hurtig googling og beregning:
Antaget værelsesstørrelse ca. 3,3 x 5,5 m, (bare for at få nogen mål på løbende meter reglar, der kan tænkes at afviges).
Regnet på 25 lm 45x120 reglar á 52 kr/m, (for hele rummet).

Byggmax reglar, gulvspån og flydende trægulv (parket, klik):
Billigste parket (træ, ikke laminat): 200 kr/m2 => ca. 400 kr/m2
Dyreste parket (træ, ikke laminat): 900 kr/m2 => ca. 1100 kr/m2

Massivt trægulv 34x120 (gran) kan man finde for 243 kr/m2
Massivt trægulv 45x145 (fyr) kan man finde for 407 kr/m2

• Synes
Ådala og 3 andre
  • Laddar…
Åsa Lund
Hvis der er plads til så tykt et undergulv, så man derefter kan lægge 15 mm parket ovenpå, er det virkelig godt!

Oldboy Oldboy sagde:
Hvorfor bøvle med opstribning, gulvspån og flydende gulv?
Hvis du alligevel vil have et trægulv, er det vel betydeligt enklere blot at lægge et rigtigt trægulv i passende dimension til at klare 95 cm cc?
Tvivler på, at det bliver dyrere.

Bare for at verificere mig selv har jeg nu lavet en hurtig googling og beregning:
Antaget rumstørrelse ca. 3,3 x 5,5 m (bare for at få et mål på løbende meter reglar, der kan tænkes at være nødvendige).
Regnet på 25 lm 45x120 reglar á 52 kr/m (for hele rummet).

Byggmax reglar, gulvspån og flydende trægulv (parket, klik):
Billigste parket (træ, ikke laminat): 200 kr/m2 => ca. 400 kr/m2
Dyrreste parket (træ, ikke laminat): 900 kr/m2 => ca. 1100 kr/m2

Massivt trægulv 34x120 (gran) kan man finde til 243 kr/m2
Massivt trægulv 45x145 (fyr) kan man finde til 407 kr/m2
Det har du nok helt ret i. Desværre for sent nu... Havde jeg gjort det igen, ville jeg gøre som du foreslår. Det var mere bøvlet end jeg havde regnet med at indfælde reglar.

• Synes
Oldboy
  • Laddar…
Å Ådala sagde:
Hej! Jeg har revet et lidt vaklende råspont-gulv op og vil i stedet lægge gulvspån og derefter et 14 mm trægulv over det. Cc-målet mellem reglarne varierer fra 75 til 95 cm. Jeg har brug for tips til, hvordan jeg nemmest reglar op for at kunne lægge gulvspån. Det er etageadskillelse. Huset er oprindeligt et torp fra forrige århundredskifte, som derefter blev renoveret i 1968. Det var da de sømmede reglarne på originalbjælkerne for at rette gulvet op, antager jeg.

[billede]
[billede]
Skovl alle spån ud til at starte med. Du vil blive overrasket over, hvor meget vægt der ligger i pakket spån. Du vil sikkert finde en og anden mursten og lignende. Kompletter med reglar imellem og isoler for trinlyd. Læg et 25 mm gran eller fyr gulv ovenpå.

• Synes
foppa og 1 anden
  • Laddar…
Å Ådala sagde:
Sådan gjorde tømrerne vi havde her for nogle år siden, i et andet rum, før de lagde gulvspån. Det blev tilstrækkeligt stabilt.
[billede] [billede]
Jeg står over for et lignende projekt og jeres løsning føles som den hurtigste og bedste.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.