Overvejer hvordan jeg skal forstærke mellemdækket i vores rækkehus. Problemet i dag er, at dækket bevæger sig og vibrerer, når man går på overetagen eller når børnene leger der.

I dag ser det sådan ud:

Gulvspån 22 mm
Regeldæk 165 mm
Regel 20 mm
Krydsfiner 8 mm
Tidligere spændeloft

Bjælkerne er 4360 mm lange og sidder med cc60 og nogle steder med cc45

Har overvejet at kortlægge med to rækker. Ville det kunne give nogen effekt?

Hvordan ville det fungere at sætte 45x45 træ på hver side af bjælkerne øverst nærmest spånpladerne, ville det stive op?

Eller har nogen et bedre forslag?

Jeg er en flittig bruger af søgefunktionen, men har ikke rigtig kunnet finde det, jeg søger. Derfor håbede jeg på, at nogen ville have nogle gode ideer!

Stommen sagde:
Bjælkerne er 4360 mm lange og sidder på cc60 og nogle steder med cc45

Har overvejet at kortlæse med to rækker. Kunne det give nogen effekt?

Hvordan ville det fungere at sætte 45x45 træ på hver side af bjælkerne øverst nærmest spånpladerne, ville det stive op?

Eller er der nogen, der har et bedre forslag?
Meget lang spændvidde for den bjælkedimension.

Kortlægning kan hjælpe noget (man plejer af traditionelle grunde at kalde det for krydsskovling, selvom det nu ofte ikke "krydses").

Dit forslag med 45x45 øverst er det, der giver bedst effekt. Allerbedst hvis du også kunne få det gjort lignende nederst. Måske en 45x45 øverst og en nederst? De behøver ikke nødvendigvis gå hele bjælkens længde, det er sikkert tilstrækkeligt med ca. 80% af længden i midten af bjælken. Man opnår også en stivhedsforøgelse, hvis man limer gulvspånpladen mod bjælkerne.

Kan jeg bruge almindelig vægregel 45x45. Eller stilles der nogle andre krav til træet?

Er det bedst at sømme eller skrue fast reglerne?

Skru og lim
almindeligt træ OK

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.