D
Mit afløb (50mm) i badeværelsesvæggen kommer ned i gulvreglen (50x210). Jeg ville have brug for at karve ca. 30mm af gulvreglen.

Kan jeg slå en regel på ydersiden, som jeg karver 20mm i?

Dermed ville jeg have en "ny" regel på 95x210mm, som jeg har et udtag i på 50mm.

Lyder som om du får stort set samme styrke i bjælken efter indgrebet. Er va-stammen tæt på anlægget for gulvreglen? Hvis ja, så er det helt i orden!

D
Der er en ventileret krybekælder under. Grunden til mit spørgsmål er, at jeg

1) er bange for at miste centimeterne i badeværelset.

2) Jeg kunne flytte væggen, så jeg får nogle centimeter mindre badeværelse, men det ville også medføre, at de gamle elledninger (VP-rør) kommer ned fra loftet uden for væggen.

Byggtegning viser konstruktion med 50 x 210 mm og 45 x 195 mm reglar, samt afstanden 50-60 cm mellem dem.

D
Det som kommer ned fra taget er 4-5 VP-rør. Flytter jeg væggen indad mod badeværelset, havner disse udenfor den nye væg. Måske skal jeg åbne en del for at flytte bøjningerne fra taget. Jeg tænkte, det var lettere at modificere gulvreglen.
VP-rør går fra loft til gulv ved siden af en gulvregel. Diagrammet viser rør og deres placering i forhold til væg og gulv.

D Derbyboy sagde:
Det er en krybegrund nedenunder. Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg

1) er bekymret for centimeterne på badeværelset.

2) Jeg kunne flytte væggen, så jeg får nogle centimeter mindre badeværelse, men det ville også medføre, at de gamle elledninger (VP-rør) kommer ned fra loftet uden for væggen.

[billede]
Er dette et billede ovenfra? I så fald er der ingen som helst problemer i at gøre på denne måde. Skrues og limes 45x195 reglen fast, får du endda bedre bæreevne end før.

D
Ja, billede i indlæg 3 er ovenfra.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.