Stuff sagde:
Du blander ikke mig sammen med Vectrex nu? Det er ham, der fører resonemanget om trykholdfasthed.

(Som vanligt) måske overanalyserer vi det hele, men som alle hjemmefixere(?) vil man jo, når det er klart, kunne sætte sig ned med en lille whisky foran pejsen og føle sig tilfreds over, at en evt. jordskælv ville ryste hele huset, men ovnen ville fanden tage mig stå fast.
Jo, det gjorde jeg jo, undskyld!

Må nok tage ind til byen i morgen og fylde op på whiskyforsyningen, så jeg ser ordentligt :o

Tog fat på problemet nu i weekenden og skar et 0,8 x 0,8 stort hul i gulvet. Pladen viste sig at være ret tynd med ca 1dm isolering under. Købte 7 sække grovbeton hos byggmax samt et armeringsnet og fyldte hullet. Forankrede ikke i resten af pladen men skar lidt af elefantmåtterne væk, så betonen kunne trænge ind under den tilbageværende plade.

Selvom det måske ikke havde været nødvendigt, føles det rart at vide, at der nu ikke er nogen tvivl om, hvorvidt gulvet skal holde eller ej.

Tak for tips og råd!

Det lyder som om det kommer til at blive godt.

Måske skal du tage en grundig afvejning af ovnen, når den er opstillet. Så kan du se senere, om den har bevæget sig noget.

Hvis det er en täljstenskamin, du skal installere (hvilket contura 26t tyder på) er sådanne her klinker pænt og praktisk at have under
En täljstenskamin står på grå klinkerfliser, omgivet af træstykker og en økse. Klinkerne er praktiske og dekorative under pejsen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.