Hej!

Jeg har en altan fra -76. Den svajer lidt. Jeg bliver ikke direkte påvirket, men en ven syntes, det var lidt skræmmende. Så nu undrer jeg mig over, om man kan forstærke den på en eller anden måde? Helst uden at udskifte bærerne, der går ind i huset. Jeg vil heller ikke sætte en stolpe under, det ville se fjollet ud i haven.

Tak og hej!
En ældre altan fra 1976 tilhørende et gult hus. Altanen har hvide træplanker og sortmetalbeslag og viser tegn på slid og vejrpåvirkning. Billede af undersiden af ældre træbalkon med synlige bjælker og kabler, der går ind i husvæggen. Overfladen ser slidt ud.
 
S
Crickster Crickster sagde:
Hej!

Har en balkong från -76. Den sviktar lidt. Jeg bliver ikke direkte generet, men en ven syntes det var lidt uhyggeligt. Så nu undrer jeg mig, kan man forstærke den på en måde? Helst uden at udskifte de bærende bjælker, der går ind i huset. Vil heller ikke sætte en stolpe under, det ville blive tosset i haven.

Tak og hej!
[billede] [billede]
Gør de eksisterende bærende bjælker tykkere
 
  • Synes
Crickster
  • Laddar…
Hej! Hvis du ved, hvordan reglingen ser ud i væggen ovenfor, kunne du trække en skråstiver i hver ende af altanen og forankre det i væggens skelet? Du skal nok fjerne nogle panelbrædder for at komme til, men det burde ikke være nogen større indgreb.
 
  • Synes
Crickster
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.