P
Jeg arbejder med vinduesbundstykkerne og har en overvejelse om, hvad man tætner rillen for oven med, dvs. det fræsede spor, som man presser blegen ind i. Jeg tænkte en hvid "MS Multibond" eller lignende, som kan overmales ved behov.

Ellers, har jeg bukket pladen korrekt? Jeg skal sætte en kantliste over det opbukkede på gavlene og så karm på det. Skal man have karm nedenunder også?

Fulgte vejledningen til opbukning fra https://www.byggoteknik.se/vika-fonsterbleck

• Rødt træhus med hvidt vindue og metal vindueskarm; spørgsmål om korrekt foldning og tætning.
P
Tak for linket. Desværre står der intet om terningen, da de har et underfræset vindue. Illustration af et tværsnit af en vindueskonstruktion med detaljer om underfræst vindue og karm.

Smygen bliver vel lignende som jeg har tænkt.

ClasseClas
  • Synes
Sundlof81 og 2 andre
  • Laddar…
Man tætnes ikke uden blikskruer fastgør den og så maler.

• Synes
ClasseClas
  • Laddar…
P
Ja, spørgsmålet var egentlig ikke om skruerne. Det er forborrede huller, og jeg bruger hvide bleckskruv. Det var netop sporet i sig selv, jeg tænkte på, så vand ikke kan trænge ind bagved det.

• Synes
Sundlof81
  • Laddar…
P
Sådan blev det med bleckskruv og smygar. Foder skal også på lidt senere.

Hvidt vindue på rød træfacade med nyinstallerede bleckskruer og smygar. Foder tilføjes senere.

• Synes
xph
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.