Skal bygge garage i Leca som bliver delvist nedgravet under jorden. Udsiden bliver altså Isodrän (eller lignende) og pudset sokkel/rundt port osv.
Indersiden af garagen bliver fliser.

Er det nok at påføre KC mørtel (0-2mm har jeg for mig den hedder) med en stålspartel både ind- og udvendig som poretætning? Jeg gjorde dette på min tidligere grund og brugte den glatte side af en ståltandet spartel til flisebelægning og syntes det gik hurtigt og nemt.

Eller skal det grundes forskelligt for at soklen skal mures ud senere, eller er ovenstående nok som grundning?

Slamme leca under jord med Cementmørtel A.

Ok, hvordan behandle lecan på indersiden af garagen, som derefter skal flisesættes, filtses der også?

Jeg tror sikkert, at fliser sat i fix sidder fast tilstrækkeligt direkte på Leca, men problemet er ofte, at en muret lecavæg ikke er helt glat, da alle blokke ikke flugter præcist med hinanden. Så må man rette op på væggen, f.eks. ved at pudse den. Hvis væggen er tilstrækkelig jævn til at sætte fliser på direkte, ville jeg alligevel først slamme eller spartle væggen med mørtel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.