Hejsa, skal lave en tagløft om sommeren og indser at skorstenen skal forlænges ca. 4m. Den eksisterende skorsten er fra 1939 og delt i en hvælving på underetagen, er usikker på om den gamle konstruktion kan holde til yderligere 4m sten.
Kan/man må forlænge eksisterende sten-skorsten med plade, for at få ned vægten?
:x
Kan/man må forlænge eksisterende sten-skorsten med plade, for at få ned vægten?
:x
Du skal tage den eksisterende murstock ned lidt under tagvåningen, som du skal løfte på plads (medmindre I har et specialtilfælde).
Jeg har lige gjort dette og taget for givet, at det vil være muligt at sætte en plåtskorsten
Mulig mine her da
Jeg har lige gjort dette og taget for givet, at det vil være muligt at sætte en plåtskorsten
Mulig mine her da
Ved mit tagløft kappede jeg den murede skorsten i niveau med bjælkelaget i underkant, så det fra etage 1 så ud som om den murede del gik op i næste etage. Jeg satte derefter en stålkrave på, som blev skruet fast og tætndet mod det murede. Derefter monterede jeg en stålskorsten videre op gennem det nye tag. Dette afstemte jeg med skorstensfejeren, som syntes det var helt OK, og vi trykprøvede, før vi lukkede igen.
En positiv effekt var, at træk i skorstenen øgede, og fyring fungerer nu helt perfekt.
En positiv effekt var, at træk i skorstenen øgede, og fyring fungerer nu helt perfekt.
Ja det er muligt at dreje skorstene, det bliver lidt dyrere sagde min leverantør.
Men spærfødderne kan måske placeres, så skorstenen går forbi.
Men spærfødderne kan måske placeres, så skorstenen går forbi.
Klik her for at svare