Tobbe.A
Det er blevet tid for tømreren at færdiggøre vores skur, som de tidligere ejere begyndte arbejdet med. I dag er det et skal på 20 kvm, bygget på stolper, og på gulvet ligger der spånplader.
Nu til spørgsmålet... på pladerne står der klart og tydeligt "Denne side ned", de er altså vendt forkert. De, der lagde dem, kan enten ikke læse eller kørte simpelthen efter "fort og forkert".

I forbindelse med at vi tog imod tilbud, spurgte jeg tømreren om det og fik forklaret, at fugen mellem pladerne i værste fald kan knække, men at dette ikke er noget, han har oplevet før. Dette er jo noget, vi selvfølgelig ikke ønsker skal ske. Tømreren mente også, at de så klart kan ordne det, men at det føles som en unødvendig udgift.

Er der nogen her, der deler tømrerens mening, eller bør vi bede tømreren fjerne pladerne og lægge nye den rigtige vej? Hvad ville det rimeligvis koste i så fald?

Ligger pladerne på plads siden forrige ejer og er hele i dag, eller er det et påbegyndt arbejde at lægge pladerne ud som ikke er afsluttet?

Det er vel i første omgang for monteringens skyld at gulvspån har en asymmetrisk not og fer,
(Den øvre ende er længere, så den nedre lettere glider på plads sammenlignet med hvis du gør det omvendt, da skal du lægge hele pladen ned og skubbe den ind direkte.)

Så hvis alle ligger på plads og intet er i stykker, så er jeg enig med snedkeren om at det lyder helt unødvendigt at tage den udgift for at slippe for at have teksten på oversiden.

Mikael_L
Jeg ville bestemt ikke have ændret noget hvis alle, eller næsten alle er på plads.
Var der en enkelt gulvspån monteret kunne jeg overveje at gøre det om ...

Hvis der er nogen risiko ... tja, det ved jeg ikke rigtig, men jeg tror det endda kunne fungere nogenlunde med spånplader uden fer og not, dvs helt lige kanter, hvis man skal have et nogenlunde stabilt overfladelag bagefter.

• Synes
nino og 3 andre
  • Laddar…
Tobbe.A
mexitegel mexitegel sagde:
Mindes en gammel tråd om netop dette og ifølge den påvirkes ikke styrken men kan blive problem afhængig af hvilket overfladelag I har tænkt jer;
[link]
Perfekt! Jeg søgte i forumet inden jeg skrev indlægget, uden at finde noget.

Tobbe.A
Mikael_L Mikael_L sagde:
Jeg ville bestemt ikke have ændret noget, hvis alle, eller næsten alle er på plads.
Hvis der kun var monteret en enkelt gulvspån, kunne jeg måske overveje at gøre det om ...

Om der er nogen risiko ... tja, det ved jeg godt nok ikke, men jeg tror endda, det kunne fungere nogenlunde med spånplader uden not og fer, dvs. helt lige kanter, hvis man skal have nogenlunde stabil overflade derefter.
Alt er på plads bortset fra halve sidste række.

En del skal blive soveværelse, og der er vel tanken, at det skal være en form for laminat. I depotdelen ved jeg ikke helt endnu.

Tobbe.A
Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Ligger skiverne på plads siden forrige ejer og er hele i dag, eller er det et påbegyndt arbejde at lægge ud skiverne som ikke er fuldført?

Det er vel i første omgang for monteringens skyld, at gulvspån har en asymmetrisk not og fer,
(Den øvre ende er længere, så den nedre lettere glider på plads sammenlignet med, hvis du gør det omvendt, da skal du lægge hele pladen ned og skubbe den ind lige.)

Så hvis alle ligger på plads og intet er i stykker, er jeg enig med tømreren om, at det lyder helt unødvendigt at tage den omkostning for at slippe for at have teksten på oversiden.
Alt er på plads undtagen halvdelen af sidste række.
Tømreren skal se over hele konstruktionen. Tagspærrene er for svagt dimensioneret, og fastgørelsen er mangelfuld. Jeg har endda kunnet rokke ved vægspærrene, så de sidder ikke helt fast. Jeg ville først ordne det selv, men indså, at det er bedre, at nogen med mere viden og tid får gøre om og gøre rigtigt. Det bliver rart at få det fikset, føles som et fuskbyggeri.

Dem vi købte af, havde ikke tommelfingre at have midt i hånden engang, så det er en tømrer, der har gjort arbejdet. Sort selvfølgelig, så der findes ikke et papir på det nogen steder.

P
Nogle gange er de jo lavet sådan, at de ikke går helt sammen på undersiden, for at man skal få en tæt samling på oversiden. Det er vel et problem, hvis man skal have plastiktæppe muligvis. I min verden fylder teksten mest funktionen, at man tager den rigtige side op ved savning osv., samt at man ikke lægger en forkert vendt plade ned i limstriberne på reglarne. Ikke helt festligt at vende og svine med lim.

Så nu, at det var omtrent, hvad der blev sagt i linket.

Senest redigeret af en moderator:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.