1,902 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Forkert hældning på regnvand fra vejen til vores hus opdaget nu ved dræning. Erstatning?
Vi er i gang med at drænere vores hus med kælder for øjeblikket og fik i dag et opkald fra dræneringsfirmaet. Der er tilsyneladende ingen eller meget dårlig fald på kloakken/regnvandet fra vejen og ind til vores hus. Huset er bygget i 1960, og vi vidste, at dræneringen var dårlig ved købet i december 2010. Da vi gravede op, var der kun platon 1 m nede og ingen drænrør. Det er vel ikke noget, vi kan kræve erstatning for, da vi som sagt var bevidste om, at drænering skulle foretages.
Derimod undrer jeg nu, om det er muligt at få erstatning for at ordne det forkerte fald, der er på regnvandet/kloakken fra vores hus ud til kommunens ledning ved vejen (ca. 8-10 m). Kloakken har ganske vist fungeret som den skal, men der har altid stået vand i brønden og vil nu eventuelt forårsage problemer for os med vores drænering, da der kommer vand tilbage, når de prøvesprøjter.
Er der nogen, der ved, om det kan tages videre, og hvem man i så fald skal henvende sig til?
Hvis der behøves mere information, må I gerne vende tilbage, så supplerer jeg.
Derimod undrer jeg nu, om det er muligt at få erstatning for at ordne det forkerte fald, der er på regnvandet/kloakken fra vores hus ud til kommunens ledning ved vejen (ca. 8-10 m). Kloakken har ganske vist fungeret som den skal, men der har altid stået vand i brønden og vil nu eventuelt forårsage problemer for os med vores drænering, da der kommer vand tilbage, når de prøvesprøjter.
Er der nogen, der ved, om det kan tages videre, og hvem man i så fald skal henvende sig til?
Hvis der behøves mere information, må I gerne vende tilbage, så supplerer jeg.
Moderator
· Stockholm
· 57 853 indlæg
Nu ved jeg ikke hvilken brønd du henviser til, men sandsynligvis er den observation tilstrækkelig til, at det ville have indgået i jeres undersøgelsespligt at opdage fejlen.
Hvis nu drænering manglede, og I vil installere drænering, så er det soleklart ikke sælgerens problem, at dræneringen ikke direkte kan tilsluttes til kommunens regnvandsledning.
Hvis nu drænering manglede, og I vil installere drænering, så er det soleklart ikke sælgerens problem, at dræneringen ikke direkte kan tilsluttes til kommunens regnvandsledning.
Dræningsledninger anbefales man jo ellers slet ikke at koble til regnvandsledningen, netop for at undgå problemer med at regnvandsledningerne overløber ved skybrud, forårsflod osv. og presser vand op i dræningen.
Klik her for at svare