Nogen flere med meninger:)

Tag hensyn til bæreevne, så synes jeg, du kan fræse ud til max dybde der og lægge en så tyk pir plade, som der er plads til uden for skabet.

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Tag hensyn til bæreunderlag, så synes jeg, du kan bryde ud maks dybde der og lægge en så tyk pir plade, som der er plads til uden for skabet
Hvordan mener du "tag hensyn til bæreunderlag"? Jeg har jo egentlig ingen anelse om jeg engang tør tage så meget af væggen ud, at skabet får plads:)

Men jeg tænker stadig, at de 9 cm, som væggen er påbygget sammenlignet med øvrige vægge, ikke kan være nogen fare at fjerne? Helst ville jeg dog naturligvis gerne fordybe hele skabet.

Hvis der er noget ovenover, der støtter op lige der. Hvis det er tilfældet, bør du placere skabet et sted, hvor du kan bore frit, typisk under et vindue.

Så hvis jeg parkerer lige under et af vinduerne, så skal det være "roligt"? Jeg har selv tænkt på, at det måske er dumt at tage det tæt på hjørnet. Jeg må måle og finde lidt ud af, hvordan jeg skal gå videre. Men I tror ikke, jeg skal droppe tankerne på grund af en eventuel fryserisiko ved at placere skabet i en ydervæg?

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Lige under vinduet bliver det altså.
Væg under et vindue med spor efter fjernelse af puds; viser gamle installationer i en renoveringsproces. Bengin står til venstre.
Begynder med at fjerne 9 cm på dybden, hvilket svarer til "påbygningen".
Sprækker og ujævnheder i en cementoverflade under et vindue, set nedefra, muligvis relateret til ekstra isolering eller påbygning.
(Billedet taget nedefra)
Tror I, at "påbygningen" havde med ekstra "isolering" at gøre, eller hvad kan årsagen til denne være?

• Synes
Rabbithole
  • Laddar…
J
Den plads, du har markeret som mulig, er der intet galt med. Den ligger lidt på siden af vinduet og er fuld bæring der, hullet skal blive 500, og en sten er 600. Hvis det er ydervæg der, er stenen sandsynligvis ca. 300 og går lidt ud over hullet. Næste sten er fuldvoksen og bærer på halv længde. Hvis du mener, at du vil have en forstærkning ovenover, så skrab et spor ca. 12 mm og ca. 5-10 cm ind og sæt 1 eller 2 stk. 12 mm armeringsjern med lidt smet (cement, vand lidt først), der holder dem på plads. Det bliver en aflastning, der holder.

• Synes
one-
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.