Jeg er ved at mure en kældervæg op af lecablokke, som skal tilslutte til en eksisterende rem, som overetagen hviler på (se billederne nedenfor). Til dette har jeg et par spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.
1) Hvordan laver jeg forbindelsen mellem lecablokkene og remmen? Der vil være en forskel på cirka 2-3 cm, når de sidste to rækker er muret. Jeg har fået råd om enten at kile eller lægge mørtel. Hvis det er kilning, der gælder, hvilke typer kiler bruger jeg, og hvad fylder jeg hulrummet rundt om kilerne med?
2) Har I nogle tips til, hvordan jeg kan fastgøre remmen i murblokkene, så overetagen fastgøres på plads?
Jeg løste det hele ved at løfte huset lidt med hjælp af donkrafte (hydrauliske donkrafte fra Biltema) i samme hul, hvor stempel stod for at lægge en ekstra rem mellem den eksisterende rem og den murede væg.
Denne forlængede rem forberedte jeg ved at lime rempappen på forhånd og derefter savede jeg huller ud til donkrafte, inden jeg lagde den på plads og sænkede huset ned igen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.