31,054 læst ·
20 svar
31k læst
20 svar
Forankre Lecablokke i betonplade
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med kileformet. En skrånende mur har en højere stabilitet. Ved at hælde den mindsker man den kileformede jordmasse, der vil skride ned og presse på din mur. Estetisk ser jeg heller ikke noget problem med en skrånende mur. Det enkleste er at forskyde hver stenskit med 1 - 1,5 cm indad. Det svære er, hvis muren skal dreje, da radien foroven og forneden bliver forskellig. Skal man bygge lodret, kan L-elementer i beton anvendes, ikke kønt dog, eller forankre med stag indad, men alt afhænger af højden og konstruktionen.vojma sagde:
MVH Stickan
Her er man væk en uge fra tråden, og så er der kommet en masse svar, herligt! 
Med kileformet antager jeg at Vojma mener lodret yderside, skrånende inderside.
I har jo ret i, at kræfterne er sidekræfter, og hvis man som sagt har et snævert hul i pladen, bør armeringsjernene ikke kunne komme nogen steder. Der er jo i hvert fald ingen løftekræfter, der kunne trække dem op af hullerne.
Jeg vil prøve det på et par huller og se, hvordan det føles.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg skal fylde hullerne i Lecablokkene med, men sandsynligvis laver jeg en slags finbeton af støbesand (0-8) og cement. Kan det holde tror du? (Har nemlig en sæk cement liggende)
Jeg har planlagt at armere hvert lag i muren, selvom Weber mener, at det er nok med det øverste og nederste.
Med kileformet antager jeg at Vojma mener lodret yderside, skrånende inderside.
I har jo ret i, at kræfterne er sidekræfter, og hvis man som sagt har et snævert hul i pladen, bør armeringsjernene ikke kunne komme nogen steder. Der er jo i hvert fald ingen løftekræfter, der kunne trække dem op af hullerne.
Jeg vil prøve det på et par huller og se, hvordan det føles.
Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg skal fylde hullerne i Lecablokkene med, men sandsynligvis laver jeg en slags finbeton af støbesand (0-8) og cement. Kan det holde tror du? (Har nemlig en sæk cement liggende)
Jeg har planlagt at armere hvert lag i muren, selvom Weber mener, at det er nok med det øverste og nederste.
Hvor tykke "kager" er det egentlig muligt at lave i mørtel? Flexoheft M5 har som sagt en angivet maksimal tykkelse på 8 mm.Stickan56 sagde:
Nej, du har ret, det er mig, der har blandet begreberne. Det jeg skulle skrive var 10 -12%, hvilket burde give 6 -7 grader.vojma sagde:
MVH Stickan
Senest redigeret:
Det gik lidt hurtigt der. Skal man støtte på bagsiden, gør man det med jordfugtig beton, der kan pakkes, men i dit tilfælde kan man nok springe over den del..Quist sagde:
MVH Stickan
Senest redigeret:
Klik her for at svare