Den tidligere ejer havde skåret et for stort hul til tilluftsventilationen ved vinduerne, hvilket gør, at tilluftsdonene sidder lidt løst. Er det muligt at spartle for at "formindske" hullet, eller bør man gøre noget andet?

Her ville et billede være passende....

Røret skal tætnes mod diffspærren i væggen, derefter kan du spartle med passende spartelmasse.

cecar33: Hvordan plejer man at tætne mod diffspærren? Som det ser ud nu, er det bare boret lige igennem... Se billedet nedenfor. Taknemmelig for tips.

Noseone: Nu vedhæfter jeg to billeder :)

Ventilationsrør gennem væg med stort hul, der skal tætnes mod diffusionsspærren for at undgå utæthed.

Også mod ydervæggen synes hullet at være for stort, men det er vel primært mod indervæggen, jeg tænker at fikse nu, så det ikke gaber, samt evt. den der tætning mod diffspærren.
Et stort udboret hul i væggen med et rør og isolering synligt, set i retning mod en lysventilationsgitter.

Senest redigeret:
  • Synes
Noseone
  • Laddar…
Hej!

Er der plastik et sted der? Jeg skimter noget bag gipsen, tror jeg. Så bør man måske forsøge at tætte mellem rør og plastik (ved dog ikke hvordan, når det ser sådan ud, antager jeg, at man skal åbne endnu større huller i gipsen og sammenføje plastikken, hvilket er besværligt).

Æstetisk ses dette jo ikke, når ventilen er skruet fast i væggen? Hvis skruerne ikke holder, fordi gipskanthullet er for stort, kan du måske lægge et tyndt stykke træ bag gipsen at skrue i.

Edit: for der er også et rør, som du ikke viser på billederne?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.