D
Hej,

Jeg overvejer at bruge swedoor flexkarm, og der er fodlisten 65mm.

Plejer gulvlister (sokkel) at have samme mål som foder, eller plejer man at gå op (69mm) eller ned (56mm)?

Egentlig vil jeg have så smalle fodlister som muligt. Designet på huset er dansk 70'er-stil.

Mats-S
Nu er vi inde på smag og behag :) Jeg synes, at det ser betydeligt bedre ud, hvis gulvlisten er bredere end dørkarmene, tror også, at det er det, der er "standard" (?)
Men hvis du vil lægge lidt arbejde i det, kan du jo altid save flexkarm-listerne ned til 40mm, som nok er klart flottere i dit 70'er-hus. Der bliver jo også lidt malerarbejde, men hvis det kun er nogle få døre, så er det vel gørbart ;)

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D
Ahh ok så på 70'erne var foderne så spinkle som 40mm!?

Lyder meget spinkelt, men sådan var det måske.

Hvis det er tilfældet, tror jeg, at jeg skoter i flexikarm og bruger egne foder.

De føltes dog så praktiske, de der flexikarme. Det bliver aldrig godt at male på de der færdigmalede foderne.

Mats-S
D Derbyboy sagde:
Ahh ok så på 70-talet var fordrene så spinkle som 40mm!
Yep, arbejdede selv som snedker/tømrer i 70/80'erne, brune smalle fordrer var standard, hvide mod tillæg i prisen. Vi snedkere kunne godt lide brunsorte fordrer, fordi man kunne fuske med ydre hjørner, flade dem med hammeren, så frem med den sorte tusch fra lommen og male hjørnet sort, hurtigt og pænt :rofl:
Selv mit hus fra 82 har 40mm fordrer, jeg synes det passer bedst med den tidsalder.

D
Mats-S Mats-S sagde:
Ja, arbejdede selv som tømrer/snedker i 70/80'erne, brune smalle gerichter var standard, hvide til en ekstrabetaling. Vi tømrere kunne godt lide de brunsorte gerichter, fordi man kunne fuskes med de ydre hjørner, flade dem ud med hammeren, så frem med den sorte tuschpen fra lommen og male hjørnet sort, hurtigt og pænt :rofl:
Endda mit hus fra 82 har 40mm gericht, jeg synes det passer bedst med den tidsalder.
Strålende, så springer jeg over flexkarmen og går med gerichter og gulvliste 43mm. 43mm sælges af bl.a. Bauhaus.

Det kommer til at passe godt til denne skønhed.

Jeg har skiftet den skovgrønne wall-to-wall-tæppe, vævtapeten og de brune lister ud. Mexiteglen bliver dog :)

Senest redigeret af en moderator:
Mats-S
D Derbyboy sagde:
jeg har udskiftet det skovgrønne væg til væg-tæppe, vævtapetet og de brune lister
Men hvad fanden, det er jo en overtrædelse af K-mærkningen, må man gøre det? :crysmile::crysmile::rofl::rofl:

Men nu har du en god middagshistorie om, hvorfor vi tømrere satte så mange brune lister op i 70/80’erne:cool:

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.