Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 609 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,609 indlæg
Nu er vi inde på smag og behag
Jeg synes, at det ser betydeligt bedre ud, hvis gulvlisten er bredere end dørkarmene, tror også, at det er det, der er "standard" (?)
Men hvis du vil lægge lidt arbejde i det, kan du jo altid save flexkarm-listerne ned til 40mm, som nok er klart flottere i dit 70'er-hus. Der bliver jo også lidt malerarbejde, men hvis det kun er nogle få døre, så er det vel gørbart
Men hvis du vil lægge lidt arbejde i det, kan du jo altid save flexkarm-listerne ned til 40mm, som nok er klart flottere i dit 70'er-hus. Der bliver jo også lidt malerarbejde, men hvis det kun er nogle få døre, så er det vel gørbart
Ahh ok så på 70'erne var foderne så spinkle som 40mm!?
Lyder meget spinkelt, men sådan var det måske.
Hvis det er tilfældet, tror jeg, at jeg skoter i flexikarm og bruger egne foder.
De føltes dog så praktiske, de der flexikarme. Det bliver aldrig godt at male på de der færdigmalede foderne.
Lyder meget spinkelt, men sådan var det måske.
Hvis det er tilfældet, tror jeg, at jeg skoter i flexikarm og bruger egne foder.
De føltes dog så praktiske, de der flexikarme. Det bliver aldrig godt at male på de der færdigmalede foderne.
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 609 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,609 indlæg
Yep, arbejdede selv som snedker/tømrer i 70/80'erne, brune smalle fordrer var standard, hvide mod tillæg i prisen. Vi snedkere kunne godt lide brunsorte fordrer, fordi man kunne fuske med ydre hjørner, flade dem med hammeren, så frem med den sorte tusch fra lommen og male hjørnet sort, hurtigt og pæntD Derbyboy sagde:
Selv mit hus fra 82 har 40mm fordrer, jeg synes det passer bedst med den tidsalder.
Strålende, så springer jeg over flexkarmen og går med gerichter og gulvliste 43mm. 43mm sælges af bl.a. Bauhaus.Mats-S sagde:
Ja, arbejdede selv som tømrer/snedker i 70/80'erne, brune smalle gerichter var standard, hvide til en ekstrabetaling. Vi tømrere kunne godt lide de brunsorte gerichter, fordi man kunne fuskes med de ydre hjørner, flade dem ud med hammeren, så frem med den sorte tuschpen fra lommen og male hjørnet sort, hurtigt og pænt
Endda mit hus fra 82 har 40mm gericht, jeg synes det passer bedst med den tidsalder.
Det kommer til at passe godt til denne skønhed.
Jeg har skiftet den skovgrønne wall-to-wall-tæppe, vævtapeten og de brune lister ud. Mexiteglen bliver dog
Senest redigeret af en moderator:
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 609 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,609 indlæg
Klik her for at svare