Vi har fodlister, dørkarme og loftlister fra Södra på hele underetagen og visse dele af overetagen. Alt købt hos Bauhaus. Det er et par år siden jeg satte de lister op, og nu er det blevet tid til at gøre resten. Havde lidt materiale liggende til en af fire døre samt lidt fodlister, som jeg har sat op de seneste dage. Det går utrolig langsomt, da jeg synes det er fantastisk kedeligt.

Uanset, så havde jeg brug for at supplere med flere fodlister, karme og loftlister i dag og kørte glad afsted til Bauhaus for at købe det sidste, der behøvedes for at fuldføre projektet (vi kan undgå at drøfte hvornår det blev påbegyndt). Havde skåret små stykker, som jeg tog med mig for at kunne tjekke, så at det blev den rigtige bredde på listerne. Døm om min overraskelse, da de havde en helt anden profil end de, jeg havde med mig. Det viste sig, at alle lister de havde, var fra Moelven og ikke en eneste list fra Södra var tilgængelig.

Så nu til mit spørgsmål, hvor kan jeg finde lister fra Södra? Helst i en butik i Linköping eller via nettet, i værste fald en anden butik i landet. Når jeg går ind på deres hjemmeside, finder jeg overhovedet ingen lister. Har de stoppet med det?

Skriv gerne, hvis I ved, hvor det er muligt at få fat i følgende lister, se billeder. Dørkarmen er ca. 69mm og soklen ca. 93mm (lidt perspektivfejl i billedet).
Loftlisten er jeg ikke helt 100 på, at det er Södra, fandt ingen stump, der havde nogen markering på sig.

Trælister med profiler ved siden af en målebånd, der viser breddemål. Trælisterne har en klassisk udskæring og er placeret på en hvid overflade. Måling af profil på en hvid dørfoder med en lineal i centimeter for at kontrollere bredden, ligger på hvidt underlag.

Hornbach har sådanne lister og foder fra Södra.
Der er ingen butik tæt på Linköping, men måske kan de bestilles.

Södra solgte vel den del af sin virksomhed for nogle år siden?

Luc Reiner Verkstadsteknikern sagde:
Hornbach har såna lister og foder fra Södra.
Findes ingen butik tæt på Linköping men måske kan det bestilles.
Fedt, tak for tipset. Jeg vil tjekke med dem.
Bare håber på, at de kan sende, hvis det ikke kan fås her i Linköping.

mexitegel mexitegel sagde:
Södra solgte vel den del af sin virksomhed for nogle år siden?
Det lød jo bekymrende, ved du hvem der købte?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.